ایسنا/ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از ابتدا هیچگاه اصل اتفاق را نفی و توجیه نکرده و اکنون نیز همه منتظر رای نهایی دستگاه قضا هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

«درباره ماجرای سرباز و نماینده:

ابتدای ماجرا، با وعده آقایان قالیباف و قاضی زاده (رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان) تصورم این بود که مساله در این هیات بررسی و نهایی می شود.

دو طرف ماجرا به هیات نظارت دعوت شدند؛ آقای ‎عنابستانی حاضر شد و توضیحاتی داد که طبعا نیازمند پاسخ طرف دوم بود.

‌طرف دوم (ناجا) علیرغم چندبار دعوت و پیگیری حاضر نشد و ترجیح داد مساله را از مسیر شکایت قضایی دنبال کند. طبیعتا هیات نظارت مجلس نمی توانست بدون استماع صحبت آن ‎سرباز شاکی، یکطرفه تصمیم بگیرد و ما نمایندگان هم از جزییات روند پرونده قضایی بی خبر بودیم و اختیار دخالت نیز نداشتیم.

‌ اخباری مبنی بر محکومیت همکار ما در رسانه ها منتشر شد که قابل استناد نبود، تا دیروز که سخنگوی دستگاه قضا رسما اعلام کرد ایشان در مرحله بدوی در مواردی تبرئه و در برخی محکوم شده و پرونده با درخواست طرفین به تجدیدنظر رفته و البته شاکی خصوصی [به دلایل نیازمند بررسی] رضایت داده است.

‌چون شاکی، مسیر رسیدگی را از مجلس خارج کرده است، انتظار برخورد مستقل از مجلس نادرست است و تنها می توان از رای نهایی حمایت و به آن تمکین کرد.

از ابتدا هیچگاه اصل اتفاق را نفی و توجیه نکرده، دنبال کشف ‎حقیقت و تحقق ‎عدالت بودم که اکنون این مهم به عهده دستگاه قضاست. همه منتظر رای نهایی هستیم.»

به گزارش ایسنا، چندی پیش کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن گفته می شد علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به یک مامور راهور به دلیل عدم اجازه به خودرو وی جهت تردد در خط بی ار تی سیلی زده بود. 

انتشار این کلیپ واکنش های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت و بلافاصله دستگاه قضایی وارد رسیدگی به این پرونده شد