باشگاه خبرنگاران/ فعال سیاسی اصولگرا درباره اولویت حزب گرایی در کشور توضیحاتی ارائه داد.

انبارلویی: احزاب در کشور ما به یک محفل دوستانه و یا مرکز کاریابی تبدیل شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به لزوم حزب گرایی در کشور، گفت: احزاب در کشور ما به یک محفل دوستانه و یا مرکز کاریابی تبدیل شده‌اند و در اصل یک پاتوق سیاسی هستند؛ موضوعی که درباره حزب کارگزاران هم صدق می‌کند و هیچ مسئولیت مدنی در قبال پیشرفت و توسعه کشور نداشته و شاهد مسئولیت پذیری در نظام حزبی نیستیم، برای مثال همین جریانی که در دولت گذشته رای مردم را از آن خود کرده بود مسئولیت آن را نپذیرفته و پاسخگو نیستند.

او ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد پس از رای آوردن اعلام می‌کنند که من عضو هیچ حزب و گروهی نیستم ؛ برای مثال یک نماینده مجلس نماینده کل ملت ایران است یا رئیس جمهوری که رای می‌آورد چه افرادی که به او رای دادند و چه افرادی که به او رای ندادند؛ بنابراین این امر به یک سنت تبدیل شده که افرادی که رای می‌آورند سریع اعلام می‌کنند که من عضو هیچ حزب و گروهی نیستم در صورتی که رویکرد سیاسی هم نشان می‌دهد که حتما عضو حزب بوده اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در تشریح علت این موضوع نیز بیان کرد: زیرا اگر مشکلی پیش آمد آن حزب مسئولیت عدم انجام عملکرد شایسته او را برعهده نگیرد.

فعال سیاسی اصولگرا راه حل این موضوع را اینگونه تشریح کرد: کشور ما باید توسط احزاب واقعی اداره شود و تا زمانی که احزاب به محل کاریابی شبیه هستند حزب نمی‌تواند مسئولیت‌های حرفه‌ای که در دموکراسی‌های معمول جهان وجود دارد را عملی کند. حزب نظیر یک گفتمان، تفکر و برنامه است؛ این در حالی است که احزاب ما فاقد گفتمان، برنامه و نظریه هستند. لذا زمانی که افراد به قدرت می‌رسند ارتباطشان با حزب قطع می‌شود، زیرا حزب قادر به کمک به آنها نیست.