آخرین خبر/ پس از تسلط طالبان بر کابل و فرار اشرف غنی رئیس جمهور از افغانستان تنها منطقه خارج ار سیطره طالبان دره پنجشیر بود که مخالفان با رهبری احمد مسعود در آن منطقه علیه طالبان می جنگیدند اما اخبار ضد و نقیضی از سقوط این منطقه به گوش می رسد.

طالبان مدعی تسلط کامل بر پنجشیر شد؛ مدافعان تکذیب کردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که گروه طالبان پیشنهاد آتش بس احمد مسعود را رد کردند ذبیح الله مجاهد، سخنگوی این گروه در توئیتی مدعی شد که این گروه کنترل کامل ولایت پنجشیر افغانستان را در دست دارد.

 ذبیح‌الله مجاهد در توئیتر خود نوشت: "آخرین سنگر مزدوران دشمن، استان پنجشیر، به طور کامل تسخیر شد ... آخرین تلاش‌ها برای تأمین امنیت کامل در کشور نیز نتیجه داد و استان پنجشیر تحت کنترل کامل امارت اسلامی قرار گرفت."

به گزارش ایسنا در همین حال رسانه‌های مختلف از جمله الجزیره، بی‌بی‌سی، خامه پرس، المیادین و چند خبرگزاری و شبکه خبری دیگر کشته شدن فهیم دشتی، سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر را تایید کرده‌اند.

برخی منابع همچنین از کشته شدن ژنرال عبدالودود زره، خواهر زاده احمد مسعود، فرمانده ارشد نیروهای مقاومت ضدِ طالبان خبر داده اند.

در همین حال اخباری تایید نشده از فرار امرالله صالح، معاون رئیس جمهور پیشین و از فرماندهان نیروهای مقاومت پنجشیر به تاجیکستان منتشر شده است. همین منابع می‌گویند احمد مسعود فرمانده نیروهای مقاومت پنجشیر در مکانی امن در این منطقه پناه گرفته و از افغانستان خارج نشده است.

بر اساس آخرین خبرهای تایید نشده، نیروهای هوایی پاکستان با پهپادهای تهاجمی به دره پنجشیر حمله کرده و تلفات سنگین نیروهای مقاومت در روز یکشنبه اغلب ناشی از این حملات بوده است.

در همین حال تصویری در رسانه ها منتشر شده که مقامات طالبان را در کنار سردر استانداری پنجشیر نشان می دهد.

به گزارش ایرنا اما رسانه نزدیک به احمد مسعود با تکذیب سقوط پنجشیر گزارش داد برافراشتن نمایشی پرچم طالبان در برابر فرمانداری ولایت به معنی پایان مقاومت و تسلط کامل طالبان نیست

این رسانه تصریح کرد مردم افغانستان مطمئن باشند که مقاومت تا رسیدن به آزادی و عدالت به نصرت خداوند ادامه می یابد.