باشگاه خبرنگاران/ در جریان برگزاری کمپین انتخاباتی جاستین ترودو در اونتاریوی کانادا، معترضان به سمت او سنگ پرتاب کردند.

حجم ویدیو: 670.73K | مدت زمان ویدیو: 00:00:10
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از نشنال پست، در جریان کمپین انتخاباتی روز دوشنبه در  شهر لندن واقع در جنوب غرب اونتاریو، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در حالی که از میان جمعیت عبور می‌کرد، با مشتی سنگ مورد اصابت قرار گرفت.

ویدیویی در رسانه‌ها در حال دست به دست شدن است که لحظه‌ای را نشان می‌دهد که جاستین ترودو حین خروج از کمپین انتخاباتی خود برای ورود به اتوبوس،  هدف اصابت سنگ قرار می‌گیرد. حدود ۱۰۰ معترض که بیشتر آن‌ها لباس بنفش رنگ حزب مردم کانادا (حزب مخالف ترودو) را پوشیده بودند، در این کمپین تجمع کرده بودند.

همانطور که ترودو از میان جمعیت عبور می‌کرد، مشتی سنگ و سنگریزه به سمت او پرتاب شد و درست حین نزدیک شدن به پله اتوبوس به پشت سر او برخورد کرد. ترودو در این حادثه آسیبی ندید. گفته می‌شود که برخی از رسانه‌های خبری نیز مورد حمله قرار گرفته ولی آسیبی ندیده اند.

ارین اوتول، رهبر حزب محافظه کاران، در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، این اقدام "زننده" را محکوم کرد و آن را "خشونت سیاسی" نامید. اوتول نوشت: "خشونت سیاسی هرگز قابل توجیه نیست. رسانه‌های ما باید عاری از ارعاب، مزاحمت و خشونت باشند. "

کمی بعد خبرنگار CTV به نقل از ترودو درباره این حادثه گفت: "آیا این اتفاق مهمی است؟ " درحالی که یک ناظر سیاسی کهنه کار بی توجهی به پرتاب سنگ را کاری اشتباه توصیف کرده بود.

رویداد روز دوشنبه اولین ایستگاه انتخاباتی ترودو در لندن بود. ترودو اولین رهبر حزب فدرال است که از زمان برگزاری انتخابات در ۱۵ اوت به لندن سفر می‌کند. ترودو، کانادایی‌ها را در ۲۰ سپتامبر، نزدیک به دو سال بعد از انتخابات اکتبر ۲۰۱۹ به پای صندوق‌های رای می فرستد.