پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معرفی سیستم های گرمایش تابشی (گرماتاب)  نوین گرما صنعت ارومیه

امروزه با توجه به نیاز تولید کنندگان و کارخانه جات به سیستم گرمایش بهینه همیشه به فکر نوعی گرمایش بودند که چندین مزایا را یکجا داشته باشد ، از قبیل : عدم اشغال فضای مفید ، عدم مصرف زیاد سوخت و برق ، بازدهی بالا ، امنیت بالا در اطفای حریق ، موضع بندی گرمایشی و چندین دلیل عمده دیگر که ما را به فکر طراحی نوعی خاص از سیستم های گرمایشی انداخت .

گرمایش تابشی یک تکنولوژی منحصر به فرد برای گرم کردن محیط بسته و همچنین محیط های باز است . نمونه بارز این نوع گرمایش همان نور خورشید است که با توجه به فاصله 150/73 میلیون کیلومتر از سطح زمین ، گرمای آنرا حس می کنیم . در واقع حس گرمای خورشید از طریق امواج الکترومغناطیسی به ما القا می شود . اگر در نظر بگیریم که 100% نور خورشید از لایه اتمسفر زمین رد شود و به زمین بتابد تقریبا 65% آن جذب زمین شده و 35% آن بازتاب می شود و از اتمسفر خارج شده و به سایر کرات یا به خلا منتقل می شود . این اتفاق باعث می شود که اجسام سطح زمین گرم شده و به مرور به همه جا ، داخل خانه و اجسام محیط ، انتقال داده شود و ما نیز احساس گرمای خورشید را تا چند برابر حس کنیم .

سیستم گرمایش تابشی با استفاده از همین الگو ، با امواج الکترومغناطیسی محیط خود را گرم می کند . 

مشاوره و سفارش محصول

گرمایش تابشی نوین گرما صنعت

در این الگو ، امواج الکترومغناطیس با تابش به هر نقطه دوباره انعکاس داده می شود و بدین ترتیب تمامی اجسام زیر چتر تابشی گرم شده و گرمای خود را بصورت القایی به محیط برساند و این امر سبب می شود که نواحی کور از چتر تابشی بصورت هوای گرم بنظر برسد .

در نتیجه این تکنولوژی عملا هیچ گونه جابجایی هوا وجود نداشته و همواره گرمای پاکی دارد که در گلخانه ها مانع ایجاد شبنم روی برگ ها شده و در محل های صنعتی مانع ایجاد گرد و غبار می شود .

هیتر های تابشی نوین گرما صنعت ارومیه ، با مهندسی معکوس ، موفق به تولید هیتر های تابشی از نوع دمنده شده اند و پس از یک دهه فعالیت در این زمینه موفق به کسب مجوز های قانونی از سازمان های مختلف وهمینطور برترین تولید کننده هیتر با راندمان بالای 95درصد را به نام خود ثبت نمودند . با توجه به تکنولوژی مشعل دمنده ، شعله آتش همواره با اکسیژن مخلوط شده و هیچ گونه آلاینده خام درون لوله های تابشی بوجود نمی آید . علاوه بر این ، این تکنولوژی باعث شده طول شعله به طور حیرت آوری افزایش یابد . در نتیجه راندمان کاری دستگاه بسیار بالاتر از سایر رقبا بوده و سرویس دهی آن به مناطق دور نیز آسانتر شده است بدین صورت که یک فنی کار معمولی به راحتی توانایی باز کردن مشعل و ارسال آن به نمایندگی را خواهد داشت .

حال آنکه در ایران سیستم های تابشی را با نام گرماتاب نام گذاری کرده اند و تفاوت عمده بین آنها تکنولوژی مورد استفاده در آنهاست . با توجه به عادت بسیاری از مهندسین در زمینه تولید هیتر های تابشی ، تمامی شرکت های سازنده این محصول ، از یک نوع مشابه استفاده می کنند که عبارتند از: مشعل ، لوله های تابشی و رفلکتور بازتابنده ، موتور مکشی آلاینده ها و دودکش . در اینجا موتور مکنده وظیفه هدایت آلاینده ها که بصورت خام یا دی اکسید شده هستند را به بیرون دارد .همچنین برای سرویس و رفع ایراد در کارکرد دستگاه بایستی کارشناس متخصص در محل حضور یابد که طبیعتا چندین روز بطول می انجامد .

 

ارائه برآورد پروژه رایگان در چند مرحله کوتاه

در زیر به اجزای مختلف یک دستگاه گرمایش تابشی نوین گرما صنعت می پردازیم :

  • مشعل دمنده که قدرت پرتاب شعله تا 6 متر را دارد .
  • لوله آلومینایز که مشعل به آن متصل شده و طول آن از 4 متر تا 17 متر طول قابل افزایش است .
  • رفلکتور از جنس ورق استیل و یا آلومینیومی در طول لوله آنرا احاطه کرده و فقط ضلع کف آن باز است تا امواج الکترومغناطیسی بتوانند به سمت پایین سالن حرکت کنند .
  • ورقی به طول حدود 1/5 متر بصورت پله مانند خمیده در داخل و انتهای لوله قرار داده می شود تا از اتلاف گرما جلوگیری شود و امواج را به نقاط مختلف لوله برگرداند که باعث بیشتر شدن گرما شده و مانع از اتلاف انرژی شود .
  • لوله دودکش که در انتهای لوله نصب می شود و گاز های ناشی از احتراق به بیرون هدایت می شوند . 
  • محافظ گلخانه ای و حفاظ توری برای جلوگیری از سوزش گیاهان و حفاظ توری برای جلوگیری از برخورد اجسام به هیتر مورد استفاده قرار می گیرد .

مشعل دمنده : تمامی اجزای مشعل تولید شده در شرکت نوین گرما می باشد و نوع دمنده آن در ایران برای اولین بار توسط شرکت نوین گرما تست و آزمایش شد و با نتایج بسیار خوبی حاصل شد .در اینجا مشخصات فنی مشعل ها را با توجه به نیازتان می توانید ببینید . چند نمونه از نتیجه آن افزایش طول شعله و دمش اکسیژن به نازل که باعث عدم خام سوزی شده و تصحیل در ارائه خدمات پس از فروش می شود بدین صورت که در سایر سیستم های تابشی با توجه به مکشی بودن آنها (قرار دادن فن مکنده در انتهای لوله) برای ارائه سرویس نیاز به کارشناس مجرب دارد . ولیکن در نوع دمنده که مختص شرکت نوین گرما بوده ، کارشناس نصب در کمترین زمان ممکن می تواند مشعل را باز کرده و سرویس نماید و یا یک فرد با آشنایی اولیه می تواند برای ارائه سرویس به محل شرکت ارسال نماید .

شیر گازی استفاده شده در مشعل از نوع SIT Group 845 دو مرحله ای که مطابق با آخرین تکنولوژی روز اروپاست می باشد .

لوله آلومینایز : شرکت نوین گرما صنعت با سابقه کار مرتبط از سال 1383 تحقیقات وسیعی در زمینه استفاده از انواع لوله های صنعتی در سیستم های تابشی نموده است و در تمامی پروژه های خود از لوله های مخصوص فولاد آلومینایز شده(Aluminised) استفاده می کند . این نوع لوله ها با توجه به پوشش آلومینایز شده ، مقاومت زیادی در مقابل زنگ زدگی دارد و خوردگی کمتری در مقابل حرارت های بیشتر از 450 درجه سلسیوس دارد و قدرت تابندگی آنها در مقایسه با سایر لوله ها چند برابر است .

هیتر های تابشی به دو صورت U و L اسم گذاری شده اند که در مدل U که از اسمش پیداست از دو لوله رفت و برگشت در کنار همدیگر بصورت موازی استفاده شده است و در مدل L از یک لوله تک خطی Line برای کارگاه های کوچکتر و یا گلخانه ها قابل استفاده است .

رفلکتور : از جنس ورق آلومینیوم ساخته شده و قدرت بازتابندگی 99 درصدی گرمایش ناشی از لوله ها را به سطح زمین می تاباند .

محافظ گلخانه ای : از آنجا که دمای لوله آلومینایز در چند متر اول تا 600 درجه سانتیگراد بالا می رود ، احتمال سوزاندن برگ بوته ها بسیار زیاد است . برای جلوگیری از این عامل یک ورق در زیر چند متر اول لوله آلومینایز قرار می گیرد تا از تابش زیاد از حد گرما جلوگیری کرده و آنرا به اطراف انعکاس دهد .

محافظ توری : در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی برای جلوگیری از اصابت توپ و صدمات احتمالی ، زیر سرتاسر دستگاه حفاظ استیل توری تعبیه می شود .

( جهت سفارش با شماره تلفن 32723600-044 تماس حاصل فرمایید )

منبع: کارشناس شرکت نوین گرما صنعت ارومیه

www.novingarma.com