دستپاچگی روزنامه حامی دولت روحانی از پیام اروپایی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت:«قدرت‌های اروپایی تاکید دارند که هر چه سریعتر باید مذاکرات آغاز شود. شب گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای دومین بار با ابراهیم رئیسی گفت و گو کرد.
براساس بیانیه دولت فرانسه مکرون در این تماس خواهان از سرگیری فوری مذاکرات هسته ای در وین برای احیای برجام شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مکرون خواستار از سرگیری مذاکرات با هدف یافتن نتیجه و پایان دادن سریع به آن دسته از فعالیت های ایران شد که ناقض توافق هسته ای است».

رسانه های جریان اصلاح طلب دچار «خودتحقیری حاد» هستند. یکی از مصادیق این رفتار نوع مواجهه با طرف اروپایی و آمریکایی در پرونده برجام است.

تروئیکای اروپا در کنار آمریکا جزو بدهکارهای برجام هستند. این دولت ها به هیچ عنوان به تعهدات برجامی خود عمل نکرده اند. با اینحال اصلاح طلبان بدون اشاره به طلبکاری ایران در پرونده برجام، طوری وانمود می کنند که گویا این دولت ها به تعهدات کاملا عمل کرده و این ایران است که اصلا به تعهدات خود عمل نکرده است.

دیپلماسی انفعالی دولت قبل موجب شد که برجام هیچ دستاوردی برای کشورمان نداشته باشد. علیرغم بی دستاوردی برجام در دولت روحانی، اصلاح طلبان اصرار دارند که همین رویکرد در دولت جدید ادامه یابد.

گویا بخشی از جریان اصلاح طلب سخنگوی کاخ سفید در ایران هستند. یک سوال، همصدایی بخشی از جریان اصلاح طلب با ترامپ و بایدن و نتانیاهو و نفتالی بنت و ماکرون و جانسون و...نشانه سهل اندیشی است یا خیانت؟!