ایسنا/ در حالی که مناطق مختلف فلسطین شاهد برگزاری راهپیمایی‌ها و تجمع‌های اعتراضی در همبستگی با اسرای فلسطینی هستند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو برای مقابله با هر سناریویی آماده است.

شورش اسیران فلسطینی علیه قوانین زندان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی تنش‌های به وجود آمده در زندان‌های این رژیم، همراه با وزرای جنگ و امنیت داخلی و نیز رئیس ستاد کل ارتش و سایر مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی به بررسی وضعیت موجود پرداخت.

بنت اتفاقات رخ داده در زندان‌های این رژیم را موثر بر جبهه‌های مختلف دانست و مدعی شد: تل‌آویو برای مقابله با هر سناریویی آماده است.

عصر چهارشنبه در حالی که در برخی زندان‌های اسرائیلی تنش شدیدی حاکم شده بود، سازمان امور اسیران فلسطین اعلام کرد که اسیران در اعتراض به سرکوب حقوق‌شان، شورش علیه قوانین زندان را اعلام کردند.

باشگاه اسیران فلسطینی نیز گزارش داد: تعدادی از اسرای زندان "مجدو" پس از آنکه اشغالگران اسرای جنبش جهاد اسلامی را به زندان‌های دیگری منتقل کردند، برخی از بندهای این زندان را آتش زدند.

این باشگاه اعلام کرد: مسؤولان رژیم اشغالگر برای سرکوب اسرای فلسطینی در زندان نقب از نیروهای ارتش کمک گرفتند.

همچنین این باشگاه تاکید کرد: در پی اقدامات سرکوبگرانه علیه اسرای فلسطینی، تنش بر زندان‌های مختلف اسرائیلی حاکم شد.

این باشگاه گزارش داد: یگان‌های ویژه اسرائیلی به برخی زندان‌ها یورش برده و به اسرا آزار رسانده و برخی از آنها را به زندان‌های دیگر منتقل کردند، تمامی بازداشتی‌های این زندان‌ها نیز اعلام کردند که با این اقدامات سرکوبگرانه مقابله خواهند کرد.

رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد حدود ۳۰ سرباز از لشکر جعفاتی برای مقابله با تنش به وجود آمده در بخش‌های مختلف زندان نقب به این زندان آورده شدند.

مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پس از آنکه زندانیان بخش شش زندان نقب بخش هفت را به آتش کشیدند، تمامی آنها از این بخش منتقل شدند.

زندانیان نقب در اعتراض به سرکوب و شکنجه اسرا دست به این کار زده بودند.

این مدیریت با اشاره به اینکه توانسته اوضاع در زندان نقب را به کنترل خود درآورد، مدعی شد، برای احتمال گسترش اعتراضات اسرا و کشیده شدن آن به سایر زندان‌ها آماده است و تیم‌هایی را برای سرکوب آنها اعزام می‌کند.

دفتر اطلاع‌رسانی اسرا در پی سرکوب‌های وحشیانه‌ای که اشغالگران در حق اسرای زندان‌های نقب و مجدو در پیش گرفته‌اند، از نهادهای حقوق بشری و صلیب سرخ خواست فورا وارد عمل شوند.