باشگاه خبرنگاران/ رئیس زندان‌های رژیم صهیونیستی اذعان کرد که فرار اُسرای فلسطینی بسیار حیرت انگیز بوده است.

رژیم صهیونیستی: فرار اسرای فلسطینی حیرت انگیز بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از جروزالم پست، رئیس زندان‌های رژیم صهیونیستی فرار اُسرای فلسطینی از زندان جلبوع (گیلبوآ ) را حیرت انگیز توصیف کرد.

رئیس سرویس زندان‌های رژیم صهیونیستی امروز ( پنج شنبه) در نامه ای به اعضای این سرویس نوشت: «فرار اُسرای فلسطینی از زندان جلبوع بسیار حیرت انگیز است اما من به مدیریت خود در مورد این بحران پیش آمده ادامه خواهم داد.»

سرویس زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد:  همه اُسرای جهاد اسلامی فلسطین به دستور رئیس این بخش از یکدیگر جدا شدند و به زندان‌های متفرقه منتقل شدند و این زندانیان به منطقه شمالی بازگردانده نخواهند شد.

روز گذشته، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از مسئله فرار اُسرای فلسطینی از زندان جلبوع در سرزمین‌های اشغالی مدعی شد که این رژیم برای هر سناریویی آمادگی دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم یک نشست امنیتی برای ارزیابی تحولات مربوط به فرار اُسرای فلسطینی برگزار کرده است.

نفتالی بنت گفت: آنچه در زندان‌ها روی داده و فرار این اسرا ممکن است به طور مستقیم بر همه جبهه‌ها تأثیر بگذارد.

رسانه‌های عبری روز دوشنبه اعلام کردند که ۶ فلسطینی موفق شدند با کندن تونل از زندان جلبوع واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابعی در پلیس این رژیم اعلام کردند که اُسرای فراری شامل ۵ عضو جنبش جهاد اسلامی و یک عضو جنبش فتح هستند. جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت این عملیات فرار را رویدادی تاریخی و قهرمانانه خواندند که ضربه سختی به اشغالگران وارد کرد.

گفته می‌شود که اُسرای فلسطینی تونلی در زندان جلبوع حفر کرده بودند و ساعت ۴ بامداد از این زندان صهیونیستی فرار کردند.

در پی این رسوایی امنیتی برای رژیم صهیونیستی این رژیم به افزایش فشارها بر سایر اسیران فلسطینی در زندان های این رژیم روی آورده است.