خراسان/ هفتادوپنجمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آب های آزاد و بین المللی شامل ناوشکن کاملا ایرانی سهند و ناوبندر غول پیکر مکران پس از44هزار کیلومتر دریانوردی و گذشتن از سواحل بیش از 50کشور جهان و بیش از چهار ماه دریانوردی پیوسته و بدون پهلوگیری، امروز در بندرعباس با استقبال مقامات لشکری و کشوری مواجه خواهد شد تا افتخار بزرگ و تاریخی حضور در اقیانوس اطلس هم به صفحات زرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی دریایی اضافه شود، افتخاری بزرگ و بی نظیر که با همت مردان سفیدپوشی از پارس محقق شد. این فتح بزرگ که مقدمه ای برای فتح الفتوح های آینده خواهد بود، بهانه ای شد تا به بررسی ابعاد مختلف عملیات اعزام به اقیانوس اطلس بپردازیم.

ویژه نامه اطلس ایرانی درباره ناوگروه هفتاد و پنجم منتشر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گفت و گوهایی با دست اندرکاران این اعزام داشته باشیم و از زاویه غیرنظامی ها هم این موفقیت را بررسی کنیم. ویژه نامه «اطلس ایرانی» نتیجه این بررسی هاست که در روز ورود این مردان صبور و جهادگر به میهن اسلامی مان توسط روزنامه خراسان منتشر شده است. این ویژه نامه به صورت محدود توسط نیروی دریایی ارتش توزیع خواهد شد اما خوانندگان عزیز ما نیز می توانند از طریق سایت روزنامه خراسان به آدرس اینترنتی  www.khorasannews.comبه مطالب این ویژه نامه دسترسی داشته باشند.

پیام رهبر انقلاب در پی بازگشت عزت آفرین ناوگروه نداجا ازماموریتی تاریخ ساز 

متن پیام فرمانده معظم کل قوا که به امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد، به این شرح است:باسمه تعالی بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش ایران از مأموریت خطیر دریانوردی پهنه اقیانوس اطلس را که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشور انجام شده است، تبریک می‌گویم. امروز بحمدا... ارتش جمهوری اسلامی ایران با کارکنان بصیر، غیور و خستگی‌ناپذیر خود در صحنه حاضر و آماده‌ مجاهدت در راستای اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی است. این توانمندی‌ها را حفظ کنید و ارتقا دهید.مراتب تشکر و قدردانی این جانب را به فرمانده و یکایک کارکنان عزیز ناوگروه و دست‌اندرکاران برسانید.