ایسنا/ نمایندگان مخالف استعفای قاضی زاده هاشمی تاکید داشتند که باید از تجربه قاضی زاده در مجلس استفاده شود و فرد دیگری به جای او در بنیاد شهید منصوب گردد.

اظهارات نمایندگان مخالف استعفای قاضی زاده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، در جریان بررسی استعفای امیرحسین قاضی زاده هاشمی از نمایندگی مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه، کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد، گفت: در این روزها چشم مردم به مجلس و دولت انقلابی است، نفوذی های داخلی و دشمنان و معاندان قسم خورده به دنبال ناامید کردن مردم از مجلس انقلابی هستند.

وی افزود: آقای قاضی زاده فردی ایثارگر با سوابق خوبی در مجالس مختلف بوده که نقش مهمی را در مجلس ایفا می کند، او توانایی بالایی دارد. بر اساس همین توانایی، مردم مشهد آقای قاضی زاده را به عنوان نماینده انتخاب کردند.

وی افزود: آقای قاضی زاده چهره توانمند و متخصص و با تجربه در مجلس است که نقش مهمی در مجلس دارد. هم اکنون افراد توانمند دارای تخصص برای فعالیت در بنیاد شهید فراوان هستند. بنابراین نیازی نیست که ما از وجود ایشان در مجلس بهره نبریم، از آقای قاضی زاده هم می خواهیم که این سنگر را رها نکند.

علی اکبر علیزاده نماینده دامغان نیز به عنوان مخالف دیگر قاضی زاده گفت: آقای قاضی زاده در طول ادوار گذشته نمایندگی زحمات بسیاری کشیده و از افراد برجسته مجلس هستند. در نبود ایشان نوشتن قانون خوب، قوی و متقن به مجلس آسیب می زند. ما برادر ارزشمندی را از دست می دهیم. ایشان از تجربه چهار دوره نمایندگی برخوردار بوده و به اهم نکات ظریف قانونگذاری آشنا هستند.

وی افزود: از طرف دیگر توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان این بود که نمایندگی مجلس را با مسئولیت دیگری عوض نکنند. اگر فرد دیگری غیر از آقای قاضی زاده در خارج از مجلس برای ریاست بنیاد شهید وجود داشت دور از انصاف است که او را انتخاب کرده و ما در مجلس از حضور آقای قاضی زاده محروم شویم.

دو مخالف دیگر عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار بودند. روح الامینی گفت که صحبت هایش را در جلسه چهارشنبه گذشته مطرح کرده و نکته دیگری ندارد. گودرزوند چگینی هم گفت که در صحبت با قاضی زاده اقناع شده است و موافق استعفای او است.

در نهایت نمایندگان مجلس با استعفای قاضی زاده موافقت کردند و قرار است قاضی زاده به عنوان رئیس بنیاد شهید منصوب شود.