پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پرش آنتن گوشی مشکلی است که ممکن است بارها با آن مواجه شوید، اما غالبا مشکل مربوط به منطقه ای می شود که در آن حضور دارید. در مناطق کور مثل جاده ها، مناطق بیابانی، آسانسور و غیره بسیاری از گوشی ها آنتن نمی دهند که مشکل عمدتا به گوشی مربوط نمی شود و به سرویس دهنده ی خدمات ارتباطی تان مربوط می شود. این مشکل به جز اینکه در بسیاری اوقات به منطقه ای که در آن حضور دارید مربوط است، در بسیاری از موارد به گوشی و تنظیم نبودن آن مرتبط می باشد. این مطلب که با کمک تعمیرکاران موبایل اصفهان نگارش شده است قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم.

01
دلیل پرش آنتن گوشی چیست؟

آنتن در گوشی های اندرویدی، یا آیفون و غیره، بخشی که تماس های ورودی و خروجی را کنترل می کند. در اصل به واسطه آن امکان برقراری ارتباط چه از طریق تماس صوتی، چه پیامک و چه با اتصال به اینترنت میسر می شود. در یک تلفن همراه هوشمند این بخش از موبایل با  قسمتی به نام آی سی آنتن کنترل می شود. حالات رایجی که به آنها پرش آنتن گوشی می گوییم، شامل موارد زیر هستند:

  • وجود مشکلات متعدد در شبکه تلفن همراه
  • گوشی ابدا دارای آنتن نیست.
  • سیگنال آنتن تلفن همراه کم یا بسیار ضعیف است.
  • برای مدتی آنتن وجود دارد و سپس هیچ علامتی وجود ندارد.
    چرا با پرش آنتن گوشی روبرو می شویم؟ خرابی سیم کارت!

دلایل پرش آنتن گوشی می توانند متفاوت باشند که گاهی به شکل موارد گفته شده در بالا رخ می دهند و گاهی هم با پرش ممتد آن روبرو می شویم، که کاملا بدیهی هستند. اما چه مشکلاتی می توانند به بروز این شرایط دامن بزنند؟یکی از جمله این موارد خرابی سیم کارت است. اگر احساس می کنید که به دلیل آسیب فیزیکی سیم کارت تان خراب شده می توانید آن را داخل یک گوشی دیگر قرار دهید و مشکل را بررسی کنید. اگر تغییری در ظاهر فیزیکی سیم کارت به وجود نیامده باشد اما در گوشی دیگر نیز مشکل پرش آنتن گوشی را مشاهده کردید، قطعا مشکل از آن است و باید تغییر داده شود. اگر مشکل به خرابی سیم کارت ارتباطی نداشت توصیه می شود، اسلات مخصوص سیم کارت را کمی تمیز کنید و مجددا آن را داخل گوشی قرار دهید.

آنتن گوشی به صورت سخت افزاری دچار مشکل شده است.

بخش مدار آنتن دهی گوشی، می تواند به دلایل مختلف، مثل ضربه دیدگی دچار مشکل شود. این ضربه دیدگی به آنتن که جزء مهم ترین بخش این مدار به حساب می آید، آسیب وارد کرده و موجبات پرش یا عدم وجود آنتن به صورت ممتد را به وجود می آورد. گاهی هم سوئیچ آنتن دچار خرابی می شود و مشکل پرش آنتن گوشی را به وجود خواهد آورد. در مورد این حالت، می توانید گوشی را به یک متخصص مجاز و نمایندگی های تعمیرات موبایل بسپارید تا وظیفه تعمیر آن را بر عهده بگیرد.اما از کجا بدانیم سوئیچ آنتن دچار مشکل شده است؟ می توانید در بخش تنظیمات موبایل تان شبکه را به صورت دستی سرچ کنید. اگر شبکه ای یافت نشد باید بدانید که مشکلی در سوئیچ آنتن تان وجود دارد. پس باید سوئیچ آنتن تعویض یا تعمیر شود تا مشکل حل شود. این مسئله در برقراری تماس تلفنی نیز می تواند برای شما مشکل پرش آنتن گوشی را به وجود آورد.

02

خیس شدن گوشی از داخل

به دلایل مختلف سهل انگارانه، گوشی تلفن همراه می تواند روی سطح خیس قرار داده شده و از این طریق، آب وارد گوشی شود. ورود آب به گوشی، باعث مشکلات متعددی می شود که یکی از آنها کثیف شدن سیم کارت است. شما می توانید با تمیز کردن سیم کارت و قرار دادن مجدد آن در سوکت مخصوص سیم کارت مشکل را بررسی کنید.

تنظیمات شبکه به هم خورده است.

گاهی تغییر روی تنظیمات 4g/ 3g/ 2g می تواند روی پرش آنتن گوشی هم موثر باشد. به عنوان مثال وقتی در محیطی قرار میگیرید که آنتن دهی سخت و دشوار است، وقتی حالت پیشفرض شبکه داده تلفن همراه روی 4G تنظیم شده باشد، اولویت در موبایل برقراری اتصال اینترنتی و باقی ماندن روی این حالت است. اما اگر تنظیمات روی حالت اتوماتیک برقرار شده باشد، در صورت قرار گرفتن در منطقه ای با سیگنال ضعیف از سرعت اینترنت کاسته و به مراتب به حالت 2/3G تغییر داده می شود تا آنتن گوشی حالت پایدار خود را حفظ کند. اگر از این مورد مطمئن نیستید، حتما در بخش تنظیمات گوشی قرار داشتن تنظیمات شبکه روی حالت اتوماتیک را بررسی کنید. گاهی هم خاموش و روشن کردن گوشی تان مشکل پرش آنتن گوشی را حل می کند.

جمع بندی نهایی

مشکل پرش آنتن گوشی کاملا بدیهی است و نمی توان یک دلیل خاص و شاخص برای آن یافت. اگر با موارد گفته شده به عنوان راه حل قطع پرش آنتن گوشی به نتیجه نرسیدید می توانید موضوع را با یک متخصص در میان بگذارید تا موبایل تان را از نظر سخت افزاری بررسی کرده و مشکل را به شما گزارش دهد. همچنین می توانید با تعمیرکاران موبایل0913 بصورت تلفنی مشاوره رایگان بگیرید.
منبع مطلب:Mobile0913.ir