باشگاه خبرنگاران/ فرمانده کل ارتش با اشاره به مأموریت‌های پیش روی نیروی دریایی ارتش در آب‌های اقیانوسی، از ساخت ناوبندر و ناوشکن‌های جدید خبر داد.

وعده ای که فرمانده کل ارتش داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی، با اشاره به توانمندی ارتش و نیرو‌های مسلح کشور در ساخت ناوشکن، انواع شناور و تجهیزات پشتیبانی اظهار داشت: اگر در دوره‌ای کار ساخت ناوشکنی مانند «جماران» بیش از ۱۰ سال طول می‌کشید، امروز با توجه به بهره‌گیری از تجربیات به دست آمده، این روند تسریع شده و در کمترین زمان ممکن ناوشکن و تجهیزات مورد لازم در حوزه دریایی ساخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ناوشکن‌های جدید نسبت به نمونه‌های قبلی از سامانه‌های ارتقایافته‌تری برخوردار است، افزود: این روند رو به پیشرفت در سطح نیروی دریایی و دیگر نیرو‌ها نیز وجود دارد و با اتکا به ظرفیت‌ها و توان متخصصان داخلی به دست آمده است.

فرمانده کل ارتش با تأکید بر اینکه برای مأموریت‌های بزرگ نیازمند تجهیزات پیشرفته هستیم، ادامه داد: نیروی دریایی که می‌خواهد در همه اقیانوس‌ها حضوری مؤثر داشته باشد، باید به لحاظ تجهیزاتی، کامل و از توانمندی لازم برخوردار باشد.

سرلشکر موسوی در پایان، با اشاره به مأموریت‌های پیش روی نیروی دریایی راهبردی ارتش در آب‌های اقیانوسی، از ساخت ناوبندر مشابه ناوبندر مکران و ناوشکن‌های جدید جهت اجرای مأموریت‌های آتی خبر داد