پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروزه انسان ها به منظور ادامه زندگی و یا گذراندن اوقات فراغت خود به ساختمان های متعددی از جمله ویلا ها و باغ ویلاها نیاز دارند که طبیعتا علاوه بر معیار های ضروری از قبیل ایمنی، استحکام و ... باید از مزایای دیگری اعم از شکیل بودن و یا طراحی منحصر به فرد هم برخوردار باشند. همواره اغلب افراد به دنبال احداث و البته طراحی بی نظیربناهای مسکونی در سراسر دنیا می باشند. در راستای حصول نتیجه بهتر در ساخت ویلا و بناهای مسکونی ویلایی بهتر است از خدمات حرفه ای یک شرکت معماری بهره برد.طراحی ویلا

لزوم استفاده از خدمات حرفه ای معماری

برخی از افراد دغدغه این را دارند که چرا باید از خدمات طراحی ویلا استفاده کنند. در پاسخ باید گفت : معماری ویلا به نکات مهمی از قبیل پلان بندی، شرایط اقلیمی، نور گیری مناسب، جلوگیری از هدر رفتن فضا و .... توجه بسیاری دارد و خوشبختانه متخصصان در این راستا از هنر مختص به خود هم استفاده می کنند.  

اصول معماری ویلا

در ادامه قصد داریم شما را با اصول طراحی ویلا بیشتر آشنا کنیم:

  • انتخاب صحیح رنگ ها: بدیهی است که اغلب افراد در نگاه اول مجذوب رنگ های موجود در ویلا می شوند و به همین علت هم طراحان کلیه تلاش خود را در راستا استفاده بهتر از رنگ ها به کار می گیرند؛ به طور مثال استفاده از رنگ های خنثی در کنار رنگ های تیره می تواند سبب افزایش زیبایی دکوراسیون ویلا مورد نظر شود.  
  • نور پردازی مناسب : همواره اغلب افراد از زندگی در ویلا های تیره و تاریک دوری می کنند و همگان به دنبال ساختمان های نورگیر و البته شکیل می باشند؛ متخصصان در زمان های گذشته به منظور نور پردازی مناسب ناچار به استفاده از پنجره های بزرگ بودند، اما خوشبختانه امروزه می توان از تجهیزات پیشرفته تری از قبیل نور مخفی های بیرونی ویلا، چراغ دیواری در حیاط، استفاده از نور افکن در تراس و .... بهره برد.
  • توجه به شرایط اقلیمی : پیش از احداث ویلا باید به عوامل بسیاری توجه داشته باشیم که از مهم ترین آن ها می توان به شرایط اقلیمی آن منطقه اشاره کرد؛ به طور مثال در حین بنا کردن ویلا در شمال کشور باید به بارندگی و همچنین آب و هوا شرجی آن توجه کافی داشته باشید تا در آینده با مسائل تلخ از قبیل تخریب ویلا و .... مواجه نشوید.ساخت ویلا

گفتنی است که به منظور افزایش زیبایی نمای خارجی، می توانید از تجهیزات سنتی مانند سنگ، چوب و ... استفاده کنید.

  • استفاده صحیح از پنجره ها : بهتر است بدانید که پنجره ها علاوه بر نور گیر بودن می توانند نقش بسزایی را در شکیل بودن ساختمان ها ایفا کنند؛ خبر خوش این که پنجره ها از تنوع بسیاری هم برخوردار می باشند که در شمال کشور اغلب از مدل های آلومینیومی و چوبی استفاده می کنند.

پیش از طراحی پنجره ها بهتر است که به ابعاد و اندازه پنجره ها توجه کافی داشته باشید.

  • طراحی انباری در ویلا : متاسفانه امروزه اغلب ویلا ها با مسائل کمبود جا رو به هستند و به همین علت هم طراحی یک انباری مناسب می تواند به نگهداری لوازم و اشیاء غیر ضروری شما کمک بسیاری داشته باشد.
  • طراحی شکیل اتاق خواب در ویلا : قطعا اتاق خواب محل آرامش و استراحت افراد تلقی می شود و به همین دلیل هم در طراحی آن باید به نکات متعددی از قبیل سیستم های گرمایشی یا سرمایشی، سیستم روشنایی، حمام اختصاصی و .... توجه بسیاری داشت.
  • اصول طراحی سالن نهار خوری : لازم به ذکر است که صرف هر وعده غذایی در کنار عزیزان می تواند از موضوعات بسیار مهم محسوب شود و به همین علت هم بهتر است که یک محیط کاملا مجزاء را به این امر اختصاص دهیم تا همگان از میل کردن غذای خود نهایت لذت را ببرند.
  • طراحی آشپز خانه در ویلا : گفتنی است که طراحی آشپزخانه بسیار پیچیده می باشد؛ چرا که در این راستا باید ایمنی آشپزخانه اعم از اتصال صحیح گاز، سیم کشی مناسب و .... را در نظر داشته باشیم تا در آینده با خطرات شوم رو به رو نشویم.طراحی داخلی ویلا

برای زیبایی آشپزخانه هم کافی است از کابینت های مرغوب، صندلی های منحصر به فرد و ... بهره ببریم.

  • طراحی مناسب سرویس های بهداشتی : برخی از افراد دغدغه این را دارند که در در ویلا باید از چه تعداد سرویس بهداشتی استفاده کنند که در پاسخ باید گفت : این موضوع کاملا بستگی به متراژ و تعداد طبقات ویلا مورد نظر بستگی دارد.

در ویلا های مدرن دوبلکس و تریپلکس به منظور سهولت بیشتر در هر طبقه باید یک حمام و سرویس بهداشتی تعبیه شود تا کلیه افراد بتوانند به این تجهیزات ضروری دسترسی پیدا کنند.

کلام آخر

هدف ما در این مقاله این بود که شما را با اصول منحصر به فرد طراحی ویلا و همچنین خدمات متنوع شرکت های معماری بیشتر آشنا کنیم تا شما عزیزان برای احداث ویلای مورد نظر خود از آن ها بهره ببرید. برای مشاوره حرفه ای خدمات طراحی باغ و ویلا می توانید از خدمات دفتر معماری استودیو قاف استفاده کنید.