پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فروشگاه کفش بولگانو

هیچ چیز به اندازه یک کفش نامناسب قادر به خراب کردن سفر یا تفریح نیست. خستگی یک هفته کار شبانه روزی با یک کوهنوردی دوستانه آخر هفته از بین خواهد رفت، اما اگر کفش‌ کوهنوردی شما مناسب نباشد و پاهایتان را همراهی نکند، همه‌چیز خراب خواهد شد و جز یک اعصاب خراب و تفریحی که نیمه‌کاره مانده، خاطره‌ای برایتان نخواهد ماند. متاسفانه آنچه امروز به نام کفش کوهنوردی اصل در بسیاری از فروشگاه‌ها با قیمت‌های بالا عرضه می‌شود، فریبی بیش نیست و نمی‌تواند در مسیرهای پر پیچ و خم در عبور از سنگلاخ‌ها و چشمه‌ها پای کوهنورد را در امان نگه دارد. اگر قصد خرید کفش کوهنوردی دارید و نمی‌دانید باید چطور انتخاب کنید و از کجا بخرید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

طبیعت گردی یا کوهنوردی؟

اول مشخص کنید که مقصدتان کجاست. دشت‌های را نمی‌توان با کفش کوهنوردی پیمود؛ چراکه کفش کوهنوردی اصل، چکمه‌ای است که کرامپون را بتوان به قسمت بوت آن وصل کرد. کرامپون همان قطعات فلزی است که به کف کفش وصل می‌شود تا عبور از مسیرهای لیز و صعب‌العبور مانند یخ را آسان کند. کفش‌های مخصوص کوهنوردی، سخت و عایق هستند، به راحتی خم نمی‌شوند و پا را گرم نگه می‌دارند. این کفش‌ها به راحتی از پا جدا نمی‌شوند و هنگام حرکت روی زمین، به آن متصل می‌شوند. اگر هدفتان طبیعت گردی است، باید کفش مخصوص همان موقعیت را تهیه کنید. کفش طبیعت گردی باید زیره نرم و انعطاف پذیری داشته باشد.

مهم است که می‌خواهید به چه نوع کوهی سفر کنید؛ چراکه مشخص می‌کند اقدام به خرید کفش کوهنوردی با چه سبک و سیاقی نمایید. انواع کفش کوهنوردی ویژه برف، یخ، سنگ و گیاه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید.

 

انواع کفش کوهنوردی اصل

 

انواع کفش کوهنوردی

کفش یا چکمه‌های مخصوص کوهنوردی را می‌توان به طور کلی به ۴ نوع، تقسیم‌بندی کرد:

  • کفش کوهنوردی چهار فصل

این کفش‌ها برای طبیعت گردی  در تمام فصول مناسب هستند. اغلب زیره میانی سفتی دارند که هم برای عبور از سنگلاخ و هم برف و یخ تا حدودی مناسب باشد. برای پیاده روی طولانی و گردش در طبیعت گزینه‌های خوبی هستند.

  • کفش کوهنوردی در برف

کفش کوهنوردی ویژه شرایط برفی، کفی میانی و بالایی سختی با انعطاف پذیری محدود دارد که راه رفتن را حتی بدون کرامپون، آسان می‌سازد. ساق این چکمه‌ها قدری بلند است تا گرمای پا را در هوای برفی تامین کند. به این چکمه‌ها می‌توان کرامپون متصل نمود.

  • کفش کوهنوردی فنی

کفش کوهنوردی اصل، کفش‌هایی کاملا سفت هستند که با انواع کرامپون‌ها می‌توانند هماهنگ شوند و برای صعود به کوه‌های یخی نیز مناسب‌اند. کف کاملا سفت آن‌ها عبور از سنگ، برف، آب و یخ را تسهیل می‌کند و خود این کفش‌ها به انواع مختلف دولایه، لاستیکی و ساق بلند و کوتاه تقسیم می‌شوند.

  • کفش کوهنوردی تقلبی

این کفش‌ها از کفی مناسبی برخوردار نیستند و وصل کردن کرامپون به کف آن می‌تواند حوادث متعددی بیافریند. شاید تعجب کنید اگر بگوییم بسیاری از این کفش‌ها حتی برای پیاده روی معمولی نیز استاندارد نیستند، پس در خرید کفش کوهنوردی دقت کنید تا سودجویان، کفش‌های تقلبی را به جای اصل جا نزنند.

 

ویژگی‌های کفش کوهنوردی مناسب

کفش کوهنوردی مناسب باید ویژگی‌هایی داشته باشد که صعودی ایمن را برای شما رقم بزند:

  • زیره یا کفی کفش

همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد باید بدانید قرار است از کفشتان در چه موقعیتی استفاده کنید. اگر قصد صخره‌نوردی دارید، زیره کفش باید نرم، انعطاف پذیر، محکم و چسبنده باشد، اما اگر مقصد، قله کوهی برفی است، کفی کفش شما باید سخت و قابل وصل کردن کرامپون باشد.

  • رویه کفش

رویه کفش کوهنوردی می‌تواند توری باشد که مخصوص فتح کوه‌هایی در مسیرهای گرمسیری است و نیز می‌تواند دولایه و سخت باشد یا ارتفاع زیاد که پا را در برابر سرما حفظ کند.

  • بند کفش

بند کفش‌های سَبُک کوهنوردی که ویژه عبور در مسیرهای گرم و سنگلاخی است باید به آسانی قابل باز و بسته کردن باشد تا پا در میانه راه نفس بکشد، اما بند کفش‌هایی برا پیمودن کوه‌های برفی، نباید به این آسانی‌ها باز شود.

  • لغزش

 چه مقصد شما صخره باشد و چه قله‌های برفی، کف کفش کوهنوردی اصل، باید فاقد لغزش باشد تا گام‌هایی ایمن بردارید.

کفش کوهنوردی زنانه و مردانه بولگانو

نکات مهم در خرید کفش کوهنوردی اصل

با رعایت این نکات کفش اصل ویژه کوهنوردی را تهیه نمایید:

  1. سایز پای خود را به درستی بدانید

کفش کوهنوردی اگر سایز پای شما نباشد، تفریحتان را زجرآور خواهد کرد. بنابراین اندازه‌های پای خود را به دقت بدانید.

  1. بدانید برای چه موقعیتی خرید می‌کنید

کفش ویژه کوهنوردی در مناطق گرمسیر و سردسیر کاملا باهم متفاوت است. با کفش صخره نوردی نمی‌توانید در برف قدم بردارید و با زیره سخت کفش‌های ویژه عبور از یخ، نمی‌توانید به صخره صعود کنید.

  1. از برندهای معروف خرید کنید

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای خرید کفش کوهنوردی اصل این است که به سراغ برندهای معروفی بروید که دستی در تولید کفش باکیفیت دارند. نورث فیس، سالومون، کلمبیا، جک ولف اسکین، مرل و کاترپیلار از معروف‌ترین برند‌هایی هستند که کفش و بوت کوهنوردی زنانه و مردانه تولید می‌کنند.

۴. برای خرید کفش کوهنوردی با کیفیت هزینه کنید

به‌خاطر ارزان‌تر بودن به سراغ برندهای ناشناس نروید. فراموش نکنید اگر کفش کوهنوردی، پاهایتان را آزار دهد، هیچ بهره‌ای از گردش و ورزش نخواهید برد. بنابراین بودجه ویژه‌ای برای خرید کفش اصل در نظر بگیرید تا آرامش خاطر بیشتری داشته باشید. کفش‌های ارزان قیمت فقط هزینه شما را زیاد می‌کنند و ممکن است در موقعیت‌هایی مانند کوه خطر آفرین هم باشند. بنابراین عاقلانه تصمیم بگیرید.

۵. از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

برخی فروشگاه‌های اینترنتی مانند بولگانو سالهاست که در عرصه فروش انواع کفش باکیفیت فعالیت می‌کنند و اسم و رسم خوبی دارند. پیشنهاد می‌شود برای خرید کفش کوهنوردی اصل، به سراغ چنین مراکز مطمئنی بروید تا هم به شما ضمانت اصل بودن و کیفیت کالا بدهند و هم محصولاتشان با ضمانت مرجوعیت باشد تا در صورت مشکل بتوانید آن را برگردانید. فروشگاه اینترنتی بولگانو (bolgano.com) به شما تا 2 هفته زمان می‌دهد تا در صورت ناراضی بودن از سایز، کیفیت و رنگ آن کفش را برگشت داده یا تعویض کنید.

خرید کفش کوهنوردی از بولگانو

بولگانو انواع کفش کوهنوردی مردانه و کفش کوهنوردی زنانه از برترین برندهای روز دنیا را با قیمتی استثنایی عرضه می‌کند. ضمنا اگر قصد خرید کفش ایمنی کار، کفش اسپرت، کتانی، کفش پیاده‌روی و ورزشی هستید نیز می‌توانید روی بولگانو و محصولات باکیفیت و اورجینالش حساب کنید.