فارس/ معاون وزیر بازرگانی هند در دیدار سفیر ایران اعلام کرد که این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران کاملا جدی و آماده است.

معاون وزیر بازرگانی هند: برای توسعه روابط با ایران کاملا جدی و آماده هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«علی چگنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با «سوبرامانیام» قائم مقام وزیر بازرگانی هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

این مقام هندی در این دیدار پیشینه هزاران ساله تعاملات فرهنگی و تمدنی ایران و هند را از مولفه‌های نزدیکی و برادری دو ملت برشمرد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ما برای توسعه روابط با ایران کاملا جدی و آماده هستیم، از بررسی همه فرصت‌های همکاری و شناسایی ظرفیت‌های ارتقای سطح مناسبات فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری بین دو کشور برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری استقبال کرد.

علی چگنی سفیر ایران در دهلی نو نیز در این دیدار ضمن اشاره به روند تجارت بین دو کشور، برخی زمینه‌های همکاری نظیر تامین نهاده‌ها و تبادل محصولات کشاورزی و غذایی، تامین اقلام دارویی و مواد اولیه آن، همکاری در دیگر صنایع، تعامل در زمینه فناوری و تولیدات دانش محور را برشمرد.

وی همچنین با تأکید بر این‌که دو اقتصاد ایران و هند مکمل، و نه رقیب، یکدیگر هستند، عنوان کرد که در صورت استفاده از همه ظرفیت‌ها، امکان جهش مناسبات تجاری تا چندین برابر وجود دارد.

سفیر ایران ابراز امیدواری کرد با آغاز فعالیت دولت جدید در کشورمان و نیز حمایت و پیگیری مقام‌های وزارت بازرگانی و دیگر مسئولان در دولت هند بتوانیم زمینه تحقق این هدف را فراهم کنیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است به زودی سفری به دهلی نو داشته باشد. در همین خصوص سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۲۲ شهریور ماه در پاسخ به سؤالی درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به هند نیز بیان کرد: سفری به هند دردستورکار بود که این سفر به دلیل چندین موضوع مرتبط با هم از جمله سفر تاجیکستان برای شرکت در نشست شانگهای و مقدمات مرتبط با انجام این سفر چون سفر آقای رئیس جمهور به تاجیکستان خواهد بود و همچنین چندین جلسه مهم و فوری مرتبط با موضوعات سیاست خارجی، این هفته امکان انجام این سفر نبود و با رایزنی با دوستان در دهلی نو، این سفر زمانبندی جدیدی خواهد داشت که اعلام خواهم کرد.