ایسنا/ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: اهتمام ویژه‌ای در دولت به موضوع راهپیمایی اربعین حسینی و تسهیل امور زائران شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی وجود دارد.

اشاره ی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به اهتمام ویژه دولت درباره راهپیمایی اربعین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روابط عمومی رادیو اربعین، سید محمد حسینی، در مصاحبه با رادیو «اربعین» با بیان اینکه در سال‌های قبل شاهد حضور میلیونی مردم ایران در مراسم راهپیمایی اربعین بودیم ولی امسال به‌خاطر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، سهمیه‌ای دراین‌ارتباط از سوی دولت عراق در نظر گرفته شده است، گفت: در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که در مورد راهپیمایی اربعین حسینی وجود دارد، موردبحث قرار گرفت و انشاءالله تلاش خواهد شد که برای سال آینده برنامه‌ریزی مفصل‌تری انجام شود چرا که امسال دولت فرصت کمی برای این موضوع داشت.

این مقام مسئول در دولت، با اشاره به برخی از رایزنی‌های صورت‌گرفته بین ایران و عراق برای تسهیل شرایط ایرانیان شرکت‌کننده در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: دوستان در وزارت کشور و سفیر ایران در عراق پیگیر اجرایی‌شدن این رایزنی‌ها هستند.

وی همچنین در واکنش به این موضوع که هزینه بلیط هواپیمای سفر به عراق و برخی دیگر از هزینه‌هایی که زائران باید برای انجام این سفر پرداخت کنند، بالا است، خاطرنشان کرد: جدیت ویژه‌ای در دولت برای تسهیل امور زائرین اربعین حسینی وجود دارد رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی انجام شده و امیدواریم این گفتگوها نتیجه‌بخش باشد و مقداری شرایط برای زائران تسهیل شود.

حسینی همچنین با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مقداری هزینه‌ها را پایین بیاوریم. امسال برخی از جوانان و دانشجویان که هرساله در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کردند باتوجه‌به این وضعیت و محدودیت‌های اعلام شده، امکان حضور در این راهپیمایی را ندارند و این باعث تأسف است.

وی افزود: من امروز در جلسه هیئت دولت تاکید می‌کنم که از سوی دستگاه‌های مختلف هر مقدار که امکان‌پذیر است، تسهیلات بیشتری برای زائرین اربعین حسینی در نظر گرفته شود.