فاطمه هاشمی معتقد است که پدرش و روحانی هیچ شباهتی باهم ندارند و اصلاح‌طلبان فقط «جا عوض‌ می‌کنند»

اصلاح طلبان زمانی تندرو و حتی مخالف ویدئو بودند / آیت‌الله هاشمی: مهدی صددرصد به ناحق در زندان است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فاطمه هاشمی معتقد است که پدرش و روحانی هیچ شباهتی باهم ندارند و اصلاح‌طلبان فقط «جا عوض‌ می‌کنند»

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری جدید، صف‌بندی‌های تازه را شاهد خواهیم بود. از آن جمله می توان به صف بندی ذیل اعتدال در مقابل اصلاحات اشاره کرد. فاطمه هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و فرزند آیت الله هاشمی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد به تعریف اعتدال بعد از گذشت سه سال از دولت روحانی پرداخته و به اصلاح طلبان انتقاد کرده است. به گزارش مثلث آنلاین او بر این اعتقاد است که اصلاح طلبان فقط «جا» عوض می کنند نه تفکر.

بخشی هایی از این مصاحبه را به انتخاب مثلث می‌خوانید. خانم فاطمه هاشمی از قول پدرش می گوید که مهدی هاشمی صددرصد معتقد است که مهدی هاشمی به ناحق در زندان است.

*همین جریان اصلاح‌طلب به عنوان نمونه مخالف دستگاه ویدیو بود و در حمله به سفارت امریکا هم مواضع اصلاح‌طلبان دیده می‌شد این‌طور نبود که این جریان از ابتدا میانه‌رو باشند. اینها جا عوض می‌کنند تفکر عوض نمی‌کنند اما اعتدالیون از ابتدا تاکنون ثابت هستند و ماندند.

* باید گفت که در دولت آقای خاتمی هم شاهد تندروی‌های زیاد بودیم. اصلاح‌طلبان هم زمانی که سر کار آمدند این گونه نبودند نمی‌خواهم از افراد نام ببرم... اما در همان روزهای ابتدایی شکل‌گیری انقلاب، آغاز تندروی‌ها را در جریان چپ آن زمان و اصلاح‌طلبان امروزی شاهد بودیم. چپ‌ها خیلی تندروتراز اصولگراها بودند. اگر امروز چپ می‌گوید مذاکره با امریکا، در آن زمان اعتقادی خلاف این را داشت، حتی اصولگراها بیشتر مذاکره با این کشور را مطرح می‌کردند.

* آقای روحانی از هیچ نظری ایشان شبیه به آیت‌الله هاشمی نیستند. عده‌ای از این نظر شبیه می‌گویند که تفکراتی که ایشان برای سازندگی و اعتدال دارد به آقای هاشمی نزدیک است اما خیلی تفاوت‌های زیادی با همدیگر دارند. صبری که پدر در برابر همه‌چیز دارد هیچ شخصی ندارد. در میان همه هجمه‌ها و تخریب‌هایی که در دوران انقلاب علیه او ایجاد می‌شد هیچ‌وقت از تریبون‌های در اختیار برای دفاع از خود استفاده نکرد. اما مسوولان اصلا تحمل نقد و تخریب‌ها را ندارند و از تریبون‌های رسمی به دفاع از خود می‌پردازند. مثلا ایشان صد درصد معتقد است که مهدی به ناحق زندان است اما موضع‌گیری پدر را می‌بینید؟! ایشان می‌گوید که باید قانونی عمل کرد