کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: هم اکنون سرعت وزش باد در جزیره های خلیج فارس به بیش از 45 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 180 سانتیمتر می رسد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مرضیه سی سی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و دریایی توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی به جد خودداری کنند.
وی بیان داشت: همچنین تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان هرمزگان نیز صورت گیرد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: روز دوشنبه نیز همچنان شاهد وزش بادهای به نسبت شدید خواهیم بود اما بتدریج از روز سه شنبه از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد.
سی سی پور ادامه داد: امروز یکشنبه همچنین شاهد تاثیر موج ناپایدار بارشی در بیشتر نقاط استان هرمزگان هستیم.
وی گفت: بارش های رگباری این سامانه در مناطق غربی و مرکزی تا ساعت بعد از ظهر و در مناطق شرقی تا ساعت پایانی روز جاری تداوم خواهد داشت و همچنان شرایط سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در استان پیش بینی می شود.
این کارشناس ادامه داد: تاثیر سامانه بارشی تا اوایل صبح فردا دوشنبه در مناطق شرقی هرمزگان خواهد بود و بتدریج از ظهر دوشنبه از استان خارج خواهد شد.

**بندرخمیر در صدر بارندگی ها قرار دارد
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به میزان بارش ها در ایستگاه های سینوپتیک استان تا ساعت 13 و 30 دقیقه ظهر امروز یکشنبه گفت: بندرخمیر با 108 و 6 دهم میلیمتر بیشترین بارندگی در استان را داشته است.
سی سی پور افزود: میزان بارندگی در قشم دریایی با 68 و 3 دهم میلیمتر، حاجی آباد 66، سردشت بشاگرد 48 و 8 دهم میلیمتر، بندرعباس 45 و 6 دهم میلیمتر، جاسک 43 و 1 دهم میلیمتر، میناب 37 و 4 دهم میلیمتر، رودان 34 و قشم فرودگاهی 35 و 5 دهم میلیمتر است.
وی بیان داشت: سیریک 30 میلیمتر، بستک 24 و 3 میلمتر، سیری 10، بوموسی 9 و 4 میلمتر،
کیش 8 و 9 دهم میلمتر، لاوان 8 و 8 دهم میلمتر، بندرلنگه 6 و 3 دهم میلمتر و پارسیان 4 و 1 دهم میلیمتر بارندگی داشته است.
7195/6048