یک روز از زندگی خلبانی در مسیر استانبول تهران!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

خلبانی یکی از شغل‌های شگفت‌انگیز دنیا است که هر روز سوار هواپیما می‌شوند با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند. در مسیر از چاله‌های هوایی عبور می‌کنند. در مسیر ممکن است تغییر مسیر دهند. یا مجبور به فرود اضطراری شوند. در پرواز استانبول به تهران امروز ممکن است که شرایط آب‌وهوایی تغییر کنند. مجبور به کنسلی پرواز یا تأخیر زیاد باشد. آماده‌اید که داستان زندگی یک‌روزه زندگی خلبان را بشنوید.

همیشه زودتر از بقیه در فرودگاه حضور دارند

خلبان‌ها در پرواز استانبول به تهران امروز یک ساعت زودتر در فرودگاه حضور پیدا می‌کنند. خدمه هواپیما در ساعتی که خلبان در فرودگاه حضور پیدا می‌کنند، به فرودگاه می‌آیند. خلبان در این یک ساعت همه مواردی که برای سفر لازم است را بررسی می‌کنند. خلبان با خدمه‌ها درباره سلامتی و آمادگی آن‌ها برای پرواز با آن‌ها صحبت می‌کنند. خلبان در مسیر پرواز استانبول به تهران امروز شرایط آب‌وهوایی استانبول و تهران و نقشه‌های هوایی را دانلود می‌کنند. به خدمه ارائه می‌دهد. درصورتی‌که در پرواز استانبول به تهران امروز شرایط جوی مناسب نبود در تهران باران می‌آمد یا باد شدید می‌وزید. خدمه شرایط را بررسی می‌کنند در صورت نیاز تغییر مسیر می‌دهند. یا پرواز استانبول به تهران امروز را با تأخیر انجام می‌دهند.

برگزاری جلسه با خدمه قبل از پرواز

قبل از شروع پرواز استانبول به تهران امروز خلبان و کمک‌خلبان جلسه‌ای با خدمه برگزاری می‌کنند. در این جلسه با خدمه درباره آمادگی پرواز صحبت می‌کنند. برخی نکات مهم برای کابین در زمان پرواز و احتمال آشفتگی هوایی در پرواز استانبول به تهران امروز را بررسی می‌کنند.

آمادگی برای پرواز

کنار خلبان کمک‌خلبان است که وظایف به شکل مساوی بین خلبان و کمک‌خلبان تقسیم می‌شود. 30 دقیقه قبل از پرواز خلبان و کمک‌خلبان به سمت هواپیما می‌روند که هواپیما مشکل فنی نداشته باشد. البته خلبان و کمک‌خلبان، خدمه مانند مسافران باید از یک واحد بازرسی عبور کنند.

خلبانی در مسیر استانبول تهران

زمانی که مسافران سوار هواپیما می‌شوند چه اتفاقی می‌افتد؟

زمانی که در پرواز استانبول به تهران امروز همه مسافران سوار هواپیما شدند 40 دقیقه طول می‌کشد که هواپیما شروع به حرکت کنند. در این 40 دقیقه درهای هواپیما بسته می‌شود. خلبان استارت هواپیما را می‌زنند و موتور هواپیما روشن می‌شود که معمولاً 10 دقیقه طول می‌کشد که هواپیما به مرحله بلندشدن برسد.

یکی از اصلی‌ترین علت‌هایی که 40 دقیقه طول می‌کشد که هواپیما در پرواز استانبول به تهران امروز پرواز کنند. شلوغی فرودگاه است. تا زمانی که نوبت به پرواز استانبول به تهران امروز برسد این زمان طول می‌کشد که خلبان این موضوع را با مسافران در میان می‌گذارد. گاهی در پرواز اتفاق افتاده است که زمان طولانی را در هواپیما نشسته باشید؛ اما هواپیما هیچ حرکتی نکند؟ علت اینکه در این مدت طولانی هواپیما پرواز را شروع نکرده است. تغییر شرایط آب‌وهوایی است. برای مثال در پرواز استانبول به تهران امروز شرایط جوی تغییر کنند. گاهی برج به دلایلی اجازه پرواز را نمی‌دهد.

رسیدن به مقصد و فرود در تهران

بعد از اینکه هواپیما بلند شد، در پرواز استانبول به تهران امروز زمانی که هواپیما به تهران نزدیک شد خلبان باید فرود بیاید تا مسافران پیدا شوند. خلبان خودکار در فاصله حدود 100 فوت قطع شده است. بعد از فرود خلبان باید برای بازگشت آماده شود. در طول روز بستگی به زمان پرواز استانبول به تهران امروز خلبان‌ها پروازهای دیگری را انجام می‌دهند.

آیا خلبان‌ها از مناطق ممنوعه پرواز می‌کنند؟

قبل از پرواز همیشه نقشه‌های هوایی و مسیر پرواز مشخص است. خلبان‌ها اجازه ندارند که خارج از این مسیرها پرواز کنند. در طول مسیر پرواز استانبول به تهران امروز خلبان مسیر را از روی کامپیوتر بررسی کنند. در طول پرواز واحد مرکزی خلبان را در طول مسیر پرواز استانبول به تهران امروز راهنمایی می‌کنند. اگر خلبان مجبور باشد که از مسیر خارج شود این کار با هماهنگی کنترل واحد مراقبت پرواز انجام خواهد شد. تا خلبان وارد مناطق ممنوعه نشود. برخی از مناطق برای همیشه ورود به آن‌ها ممنوع است.

خلبان‌ها در پرواز دچار جت لگ می‌شوند

جت لگ اصطلاحی است که احتمالاً در بیشتر سفرها با هواپیما شنیده‌اید. جت لگ‌ها در پرواز‌های طولانی با هواپیما که هواپیما از شمال تا جنوب کره زمین را پرواز می‌کنند، اتفاق می‌افتد. خلبان به‌خاطر تغییر ساعت بیولوژیکی ساعت بدن دچار جت لگ می‌شود. گاهی در برخی پرواز‌ها اتفاق می‌افتد که خلبان در سفر دو بار طلوع خورشید را می‌بیند. البته ابن اتفاق در پرواز استانبول به تهران امروز اتفاق نمی‌افتد. چون پرواز‌های استانبول به تهران یا پرواز تهران به استانبول سه ساعت طول می‌کشد.

خلبانی در مسیر استانبول تهران

خلبان‌ها در زمان پرواز چه مدارکی را همراه دارند؟

خلبان‌ها همیشه باید کارت تردد فرودگاهی، کارت CMC و لایسنس‌ها و گواهینامه‌ها و کارت مدیکال را همراه داشته باشند.

تجربه زندگی خلبانی

زندگی خلبان‌ها همیشه درگیر چالش‌های پرواز است. حدود یک ساعت قبل از پرواز استانبول به تهران امروز در فرودگاه استانبول حضور پیدا می‌کنند. قبل از پرواز مانند مسافران بازرسی می‌شوند. نیم ساعت قبل از پرواز برای بررسی نقص فنی به سمت هواپیما می‌رود. زمانی که مسافران سوار هواپیما می‌شوند درهای هواپیما بسته می‌شود. تا زمانی که هواپیما پرواز کنند 40 دقیقه طول می‌کشد. تا اجازه پرواز صادر شود. بعد از فرود هواپیما خلبان برای بازگشت و پرواز‌های بعدی آماده می‌شود. به خلبانی و تجربه پرواز علاقه دارید؟