وقتی به استانبول و تاریخ باشکوه آن فکر می کنیم، مکان های دیدنی و دیدنی بی حد و حصر است. اگر برای گردشگری فرهنگی به استانبول سفر می کنید یا قصد سفر به تور استانبول را دارید، به پیشنهادات ما سایت توریاب | touryabtravel.com نگاهی بیندازید.

10مکان برای بازدید در استانبول برای اهداف گردشگری فرهنگی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

  • بسفر

تورهای بسفر استانبول، یکی از فعالیت های مورد علاقه کسانی است که برای گردشگری فرهنگی از کشور ترکیه با تور استانبول دیدن می کنند، راهی عالی برای درک و احساس استانبول است. با شرکت در تورهای بسفر که در استانبول برگزار می شود، می توان از سازه هایی که قطعات قوی فرهنگ استانبول هستند مانند روملی حصاری، آنادولو حصاری، مسجد Büyük Mecidiye، پاویون کوچوکسو، مسجد بیلربی، اسما سلطان یالیسی، موزه ایاصوفیه و. برج گالاتا، برج دختر و غیره بازدید کرد.

 

جنگل بلگراد

جنگل بلگراد یکی از مهم ترین مناطق سرسبز در تور ارزان استانبول است. آن منطقه سرسبز اولین جایی است که ساکنان استانبول وقتی احساس خفگی در زندگی شهری می کنند به آنجا می روند. جدای از آن، سال ها آب آشامیدنی استانبول از این جنگل در دوره بیزانس و عثمانی تامین می شد. این یکی از مکان هایی است که به دلیل این جنبه و درک مکان تفریحی مردم استانبول باید از آن بازدید کرد.

  • کاخ توپکاپی

پس از فتح استانبول، کاخ توپکاپی که ساخت آن در سال 1460 آغاز شد و در سال 1478 تکمیل شد، به مدت چهارصد سال مرکز آموزش، مدیریت و هنر امپراتوری بوده است. به همین دلیل است که درک 400 سال از امپراتوری 600 ساله عثمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. کاخ توپکاپی در سال 1985 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

4

  • موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول که تابع وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه است در منطقه سلطان احمد واقع شده است. موزه ای که از امپراتوری عثمانی به جمهوری ترکیه به ارث رسیده است فرصتی عالی برای درک اولین فعالیت های موزه داری در این کشور است. در نتیجه انتصاب عثمان حمدی بیگ به عنوان مدیر موزه در سال 1881، کاوش‌هایی در بسیاری از نقاط اطراف امپراتوری مانند کوه نمرود، شهر باستانی لاگینا، شهر باستانی کیمه و شهر باستانی میرینا و آثار تاریخی انجام شد. بیشتر آنها در این موزه جمع آوری شده اند. موزه باستان شناسی استانبول جزو 10 موزه برتر طراحی شده و مورد استفاده به عنوان ساختمان موزه در جهان است. در اینجا با تور لحظه آخری استانبول می توان آثار زیبایی از بین النهرین تا آناتولی را دید.

  • بازار بزرگ

بازار بزرگ، قدیمی ترین و بزرگ ترین مرکز خرید جهان، قدمتی 550 ساله دارد. این مکان صدها سال است که به نفع مردم استانبول و گردشگران بوده است. امروزه وقتی صحبت از استانبول برای مقاصد فرهنگی می شود، می توان قطعات زیادی از فرهنگ استانبول را پیدا کرد. جواهرات، فروشگاه های هدیه، مغازه های بدلی چرمی و غیره وجود دارد.

 

 

 

  • جزایر پرنس

جزایر پرنس که یکی از مقاصد مکرر گردشگرانی است که به استانبول می آیند دارای 9 جزیره است. از این 9 جزیره، Burgazada، Büyükada، Heybeliada، Kınalıada به طور مکرر بازدید می شود و برای بازدیدکنندگان باز است. جزایر پرنس برای درک تفرجگاه های تابستانی از جوامع یونانی و ارمنی اهمیت زیادی دارند. همچنین درک تبعید و درک زیستگاه این مجمع الجزایر در دوره های عثمانی و بیزانس از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • مسجد آبی

مسجد آبی، که مسجدی است که علاقه مندان زیادی از آن بازدید می کنند، درست در مقابل ایاصوفیه قرار دارد. این مسجد یکی از بناهای مهم استانبول است. این مسجد که توسط سلطان احمد اول عثمانی بین سال‌های 1609 تا 1616 ساخته شد، یکی از نمونه‌های بارز معماری کلاسیک ترکیه است، اولین مسجدی است که در ابتدا با 6 مناره ساخته شد. اگرچه این اثر معمار سینان نیست، اما توسط معمار شاگرد سینان، صدفکار مهمت آغا ساخته شده است. بنابراین امکان مشاهده نسیم های سینان وجود دارد.

  • ایاصوفیه

موزه ایاصوفیه که از اهمیت زیادی برای جهان مسیحی و مسلمان برخوردار است، برای سومین بار توسط اول جوستینیان بین سال‌های 532 تا 537 ساخته شد. ، پس از فتح استانبول در سال 1453 به یک مسجد تبدیل شد. ایاصوفیه در سال 1935 به موزه تبدیل شد. ایاصوفیه برای یادگیری باورها و فرهنگ امپراتوری هایی که استانبول برای قرن ها میزبان آنها بود بسیار مهم است.

5

  • قلعه روملی

قلعه روملی برای فتح استانبول اهمیت زیادی دارد. زیرا چندین محاصره قبل از فتح در سال 1453 انجام شد و همه توسط دیوارهای دوره روم جلوگیری شد. با این حال، Anadolu Hisarı و Rumeli Hisarı که ظاهراً برای اهداف مختلف ساخته شده بودند، گرفتن استانبول را آسان کردند. اینجا مکانی است که باید حتما ببینید.

  • بی اوغلو

بی اوغلو، یکی از مناطق استانبول در سمت اروپایی، یکی از مکان هایی است که باید با پیشینه فرهنگی خود از آن دیدن کرد. این برای درک استانبول قدیمی، ارزش استانبول و ظرافت استانبول بسیار مهم است. وقتی به اینجا می آیید، می توانید از تجربیات تاریخی و فرهنگی بسیار مهم استانبول دیدن کنید.بی اوغلو یکی از مهم ترین مناطق شهر استانبول است و جایی است که گردشگران بسیاری از چیزهای مرتبط با دنیای هنر، فرهنگ، گردشگری و سرگرمی را می یابد که بین میراث فرهنگی و اصالت مدرن ترکیب شده است. نام بی اوغلو به معنای پسر ایلخانی منطقه است.بی اوغلو از نظر تاریخی توسط مردم امپراتوری بیزانس Pera نامیده می شد و Pera به معنای ساحل مقابل است.

قلب صحنه هنری شهر، آن را در میان خیابان‌های مخفی و موزه‌های باستانی آن از جمله موزه بی‌اوغلو کشف خواهید کرد، و اگر خوش شانس باشید ممکن است در آنجا باشید و یک گالری هنری شلوغ داشته باشید که آثار برخی از بزرگترین‌های جهان را به نمایش می‌گذارد. منطقه بی اوغلو استانبول قلب و روح زندگی شبانه و صحنه سرگرمی استانبول است ، بنابراین فرصت های زیادی در انتظار طرفداران این شهر پر جنب و جوش است.بی اوغلو معروف ترین منطقه توریستی منطقه است و یکی از بهترین مناطق مسکونی و توریستی استانبول است که در سمت اروپایی واقع شده است و با منطقه شاخ طلایی از شهر قدیمی جدا شده و در مجاورت منطقه معروف فاتح قرار دارد. همچنین شامل بسیاری از مناطق گردشگری و باستان شناسی است.