بلیط وان به استانبول را چگونه بخریم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

ترکیه از مقاصد محبوب گردشگری خارجی در میان ایرانیان است. دلیل این امر این است که در هر کدام از شهرهای ترکیه امکانات و جذابیت‌های فراوانی وجود دارد که می‌تواند با سلیقه و نیاز گردشگران بیشتری مطابقت داشته باشد. نزدیک ‌ترین شهر ترکیه به ایران، شهر وان است که بسیاری از ایرانیان به صورت زمینی به آن سفر می‌کنند. اگر زمان مناسبی در اختیار داشته باشید، می‌توانید ابتدا به صورت زمینی به این شهر رفته و پس از آن با خرید بلیط وان استانبول به مقصد دوم یعنی استانبول رفته و در این شهر به گشت و گذار بپردازید.

 

درباره سفر به شهر وان

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، شهر وان نزدیکترین شهر ترکیه به ایران است به همین دلیل بسیاری از سفرهایی که از مبدا ایران به این شهر صورت می‌گیرد، به صورت زمینی است. اما دلیل محبوبیت و جذابیت این شهر چیست که همواره این تعداد از گردشگر را به خود جذب می‌کند؟ اولین نکته همین نزدیکی وان به ایران است. بسیاری از ایرانیان که ساکن شهرهای غربی کشور هستند و فاصله کمی تا شهر وان دارند، به راحتی می‌توانند با اتومبیل شخصی راهی این کشور شوند. لازم به یادآوری است که سفر به ترکیه برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد.

بازارهای وان

دلیل بعدی وجود بازارهای مختلف در این شهر است. بازارهایی که در آن‌ها انواع اجناس ترک به خصوص لباس را می‌توان با قیمت‌های بسیار خوب خریداری کرد. در این بازارها با کمی جست و جو می‌توانید اجناسی از برندهای معروف جهانی را نیز پیدا کنید. از آنجایی که در سفر زمینی محدودیت‌های مربوط به بار در پروازهای هواپیما را ندارید، می‌توانید میزان بار بیشتری با خود وارد کشور کنید. از این رو این شهر برای برخی صاحبان کسب و کار نیز از جذابیت بالایی برخوردار است.

 

جاذبه های گردشگری وان

دلیل آخر نیز جاذبه‌های گردشگری این شهر است. وان جاذبه‌های تفریحی بسیار زیادی دارد که شاید بسیاری از وجود آن‌ها مطلع نباشند. مهم ترین جاذبه گردشگری این شهر دریاچه وان است. از دیگر جاذبه ‌های وان نیز می‌توان به جزیره آکدامار، موزه وان، کتیبه ۲۵۰۰ ساله خشایارشا، قلعه وان و پارک آبی چاقداش وان اشاره کرد.

6

سفر به استانبول از وان

اگر به صورت زمینی به شهر وان سفر کردید و زمان بیشتری دارید، می‌توانید با خرید یک بلیط وان به استانبول راهی این شهر شوید و قسمت دوم سفر خود را در استانبول سپری کنید. استانبول بیشترین تعداد گردشگرانی که به ترکیه می‌روند را میزبانی می‌کند. استانبول جاذبه‌های بسیار زیادی دارد که می‌توانید در مدت حضورتان در این شهر از آن‌ها بازدید داشته باشید. شاید مهمترین دیدنی این شهر را بتوان مسجد ایاصوفیه معرفی کرد.

از دیگر مکان‌ های دیدنی استانبول نیز می‌توان به کاخ توپکاپی، مسجد آبی، آب انبار باسیلیکا سیسترن، بازار بزرگ استانبول، برج دختر، کاخ دلما باغچه، خیابان استقلال و میدان تکسیم، اسکودار و جزایر زیبای پرنس اشاره کرد. برای اینکه از وان به استانبول بروید، بهترین راه خرید بلیط هواپیما است. این بلیط در مواقع و شرایط مختلف قیمت‌های گوناگونی دارد که در هنگام برنامه ریزی برای این سفر باید به آن توجه کنید. اگر قصد دارید سفری کم هزینه به ترکیه داشته باشید و هم از شهر وان هم از شهر استانبول دیدن کنید، بهترین کار این است که به صورت زمینی به وان بروید و از آنجا با هواپیما خود را به استانبول برسانید.

7

 

خرید بلیط وان به استانبول

برای اینکه بتوانید بلیط وان به استانبول و یا رزرو هتل وان را به بهترین قیمت بخرید، باید به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. اولین نکته فصلی است که قصد دارید در آن بلیط خود را خریداری کنید. میزان گردشگر در فصل‌های سرد در ترکیه به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و به دنبال آن قیمت بلیط هواپیما و هزینه‌های دیگر نیز در این کشور با کاهش روبرو می‌شوند. بنابراین یکی از راه‌هایی که می‌توانید توسط آن بلیط وان به استانبول را با قیمت کمتری بخرید، خرید بلیط و سفر در فصل‌های سرد ترکیه خواهد بود.

ایرلاین انتخابی در سفر از وان به استانبول

از آنجایی که این مسیر یک مسیر داخلی ترکیه به شمار می‌آید، شرکت‌هایی که پروازهای بین این دو شهر را انجام می‌دهند، آنادولوجت، پگاسوس و ترکیش ایرلاین هستند. این شرکت ‌های هواپیمایی به نسبت خدماتی که ارائه می‌دهند، قیمت‌های گوناگونی نیز دارند که باید در هنگام خرید بلیط به آن‌ها توجه شود. همینطور در هر یک از این شرکت‌ها این امکان را دارید که کلاس‌ های مختلف پروازی را انتخاب کنید که قطعا قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. در آخر این که در چه ساعتی از شبانه روز پرواز خود را انجام می‌دهید نیز در قیمت تمام شده بلیط شما تاثیر خواهد گذاشت.

خرید بلیط وان استانبول در فلای تودی

یکی از راه‌های خرید بلیط وان به استانبول این است که به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید انواع پروازهایی که بین این دو شهر برقرار هستند را در زمان‌های مختلف مشاهده کنید. فقط باید در قسمت پروازهای خارجی، مبدا و مقصد خود را وارد کرده و پس از نمایش نتایج توسط سایت، آن‌ها را با استفاده از فیلتر سایت مطابق با نیاز خود مرتب کنید.

پس از این مرحله می‌توانید انواع این بلیط ‌ها را با هم مقایسه کنید و مناسب‌ترین گزینه را برای خودتان انتخاب نمایید. همچنین با خرید بلیط در فلای تودی این امکان برای شما فراهم است که در تمامی مراحل انتخاب و خرید از پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی بهره‌مند شوید.