استانبول سومین شهر توریستی جهان محسوب می‌شود و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر سفر می‌کنند. در این مقاله قصد داریم 5 مورد از خاص‌ترین جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی کنیم.

5 مورد از خاص ترین جاهای دیدنی استانبول که باید از آنها دیدن کنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

استانبول لقب سومین شهر توریستی جهان را یدک می‌کشد و همین موضوع باعث شده تا گردشگران توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. در طول سال میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان قدم به داخل این شهر می‌گذارند تا جاهای دیدنی استانبول را از نزدیک ببینند و زیبایی‌های این شهر را لمس کنند. حال این سوال مطرح می‌شود که کدام جاذبه‌ها ارزش بیشتری برای دیدن دارند و باید در اولویت قرار بگیرند؟ در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را به شما بدهیم.

برج گالاتا

از دیگر جاهای دیدنی استانبول که ارزش زیادی برای دیدن دارد، باید به برج گالاتا اشاره کنیم. این برج در ارتفاع 40 متری از سطح دریا قرار گرفته و با ارتفاع 72 متری خود، از تمام نقاط شهر قابل رویت است. قدمت این سازه به قرن چهاردهم برمی‌گردد و به خوبی معماری بی‌نظیری آن دوران را به تصویر می‌کشد. پیشنهاد ما این است که پیش از غروب آفتاب برای دیدن این جاذبه بروید تا بتوانید تمام جزئیات معماری آن را از نزدیک ببینید.

عده زیادی از گردشگران هستند که به دیدن نمای برج گالاتا قناعت می‌کنند و وقت خود را صرف دیدن فضای داخلی آن نمی‌کنند؛ اما باید بدانید که داخل آن جذابیت وصف‌ناپذیری دارد. در پایین برج دو آسانسور کوچک قرار گرفته که گردشگران را بین طبقات برج جا‌به‌جا می‌کند. با رفتن به بالاترین طبقه آن می‌توانید منظره 360 درجه نفس‌گیری از شهر را مشاهده کنید که نمونه آن در هیچ نقطه‌ای از استانبول یافت نمی‌شود.

نورپردازی‌های انجام‌شده در قسمت‌های مختلف برج گالاتا، آن را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول در شب تبدیل کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم که نمای زیبای این سازه را در شب از دست ندهید.

مسجد سلیمانیه

یکی از زیباترین مساجد جهان است که بسیاری از رسانه‌ها آن را به عنوان نماد شهر استانبول معرفی می‌کنند. مسجد سلیمانیه با مناره‌های مرتفع و گنبد بزرگی که دارد، از اکثر نقاط شهر قابل رویت است و غیر ممکن است که نظر شما را به خود جلب نکند. این مسجد که یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول شناخته می‌شود، هنر دست یکی از معروف‌ترین معماران ترکیه، یعنی معمار سینان است.

ساخت مسجد سلیمانیه در سال 1550 آغاز شد و در سال 1557 هم به بهره‌برداری رسید؛ بر این اساس می‌توان نتیجه گرفتن که قدمت این مسجد به دوران عثمانی برمی‌گردد. برای آنکه ساخت مسجد در کمترین زمان ممکن انجام شود، صدها کارگر ساختمانی به صورت شبانه‌روزی کار می‌کردند. نور مورد نیاز کارگران در شب توسط شمع‌های بزرگ تامین می‌شد و برای رسیدن آب به آن‌ها هم از کانال‌های زیرزمینی استفاده شده بود.

مسجد سلیمانیه 4 مناره زیبا در قسمت‌های مختلف خود دارد که ارتفاع هر کدام به بیشتر از 40 متر می‌رسد. گنبد مسجد هم که بیشتر از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند، با ارتفاع 53 متری خود در میان این مناره‌ها قرار گرفته است. قرارگیری این المان‌ها در کنار یکدیگر، این بنا را به یکی از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی استانبول تبدیل کرده‌اند. در نظر داشته باشید که مردم شهر به مسجد سلیمانیه ارادت خاصی دارند.

آکواریوم سی لایف

یکی دیگر از جاهایی که بازدید از آن را باید در برنامه خود قرار دهید، آکواریوم سی لایف است. این آکواریوم به عنوان دومین آکواریوم بزرگ در جهان شناخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول در حوزه گردشگری محسوب می‌شود. با استفاده از این مجموعه می‌توانید به دنیای زیر آب سفر کنید، زندگی آبزیان را از نزدیک لمس کنید و از دیدن گونه‌های مختلف آبزیان لذت ببرید.

تونلی که برای آکواریوم سی لایف در نظر گرفته شده، 83 متر طول دارد و به عنوان بلندترین تونل در کل قاره اروپا شناخته می‌شود. در این تونل می‌توانید بیشتر از 15000 گونه آبزی که از 21 منطقه جهان گرد هم آمده‌اند را مشاهده کنید. انواع کوسه‌ها، انواع ماهیان گیاه‌خوار و گوشت‌خوار، انواع خرچنگ‌ها، لاک‌پشت‌های کوچک و بزرگ و تمساح‌ها از جمله مهم‌ترین گونه‌هایی هستند که نظر شما را به خودشان جلب می‌کنند.

راستی تونل آکواریوم سی لایف در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول ساخته شده و همین موضوع باعث شده که یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی استانبول شناخته شود. شما می‌توانید پس از بازدید از آکواریوم، برای خرید به این پاساژ بروید.

برج دختر استانبول

این سازه اولین فانوس دریایی شهر است که گفته می‌شود قدمت آن به 1000 سال قبل برمی‌گردد. این سازه در جزیره کوچکی در میان آب‌های تنگه بسفر قرار گرفته و یکی از جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شود. مسیر رسیدن به این جاذبه کمی متفاوت است؛ برای دیدن آن ابتدا باید به اسکله کاباتاش بروید و از آن‌جا ادامه مسیر را قایق‌سواری کنید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این قایق‌ها نیازی به پرداخت هزینه نیست.

با رسیدن به برج دختر استانبول، معماری بی‌نقص آن شما را شیفته خود می‌کند. پس از آنکه یک دل سیر نمای آن را برانداز کردید، وقت آن رسیده که به بالاترین طبقه برج بروید و منظره نفس‌گیری از شهر و تنگه بسفر را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که تماشای غروب آفتاب از این قسمت یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در استانبول تجربه کنید. در ضمن این را هم اضافه کنیم که نورپردازی‌های انجام شده، برج دختر را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول در شب تبدیل کرده‌اند.

استانبول مال

اگر به خرید از مغازه‌های لوکس و مدرن علاقه دارید و می‌خواهید جدیدترین محصولات برندهای مطرح جهان را خریداری کنید، استانبول مال یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. این مرکز خرید امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول شناخته می‌شود و در اکثر روزهای سال جمعیت زیادی برای خرید و بازدید به آن مراجعه می‌کنند.

استانبول مال در 4 طبقه ساخته شده و طراحی نمای آن کاملا مدرن و امروزی است. در این چهار طبقه بیشتر از 100 مغازه وجود دارد که تنوع بالایی از پوشاک زنانه و مردانه، عطر و ادکلن، لوازم خانگی، زیورآلات، کیف و کفش و بدلیجات را از مطرح‌ترین برندهای مطرح جهان به فروش می‌رسانند. هایپرمارکت لوکس، رستوران، کافی‌شاپ و سینما هم بخش‌های دیگری هستند که در این مرکز خرید قرار دارند و جذابیت آن را چندین برابر کرده‌اند.

استانبول مال در فصل بهار و تابستان در صدر لیست پربازدیدترین جاهای دیدنی استانبول قرار می‌گیرد که دلیل این موضوع را باید تخفیفات فصلی فوق‌العاده معرفی کنیم.

منبع مقاله: گردشی تاپ