پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در سالهای اخیر طراحی و معماری ساختمان ها بسیار مدرن تر و شیک تر از گذشته شده است و بیشتر از المان شیشه برای طراحی داخلی منزل و یا محل کار و همچنین بالکن بندها استفاده می شود. ما قصد داریم در این  مقاله بالکن بند شیشه ای و کاربرد آنها را برا شما شرح دهیم پس تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

بالکن بند شیشه ای چیست؟

 

01

در معماری و ساختمان سازی به سبک قدیمی بالکن ها یک فضای بیرونی از ساختمان بودند که معمولا که به عنوان انباری و قرار دادن وسایل اضافه استفاده می شد اما با کمک طراحی ها و معماری مدرن بالکن ها به عنوان یک قسمت مهم  و جذاب خانه ها تبدیل شدند. زندگی شهری و آپارتمانی این امکان رل به ما نمی دهد تا از فضای آزا و هوای آزاد استفاده کنیم اما بالکن ها می توانند این امکان را برای ما فراهم کنند تا برای فرار از چهار دیواری منزل و استشمام هوای تازه به آنجا بریم به همین دلیل داشتن یک بالکن زیبا و تراس دلباز می تواند این امکان را برای ما فراهم کند.

به احتمال زیاد تا به امروز بالکن هایی که از شیشه ساخته اند دیده اید این بالکن ها  نمای بسیار زیبایی را هم از بیرون ساختمان و هم از داخل بالکن ایجاد می کنند زیرا وجود شیشه باعث می شود تا شما شهر را زیر پای خود ببینید.

انواع بالکن بند شیشه ای

بالکن بند های شیشه در انواع و ابعاد مختلف و برای مصارف مختلف ساخته می شوند و شما باید در هنگام خرید به عواملی مانند اندازه دلخواه خود ،متریالی که بالکن بندهای شیشه ای ساخته می شوند و رنگ بندی آنها بسیار توجه کنید زیرا استفاده از متریال نامرغوب و نصب توسط افراد مبتدی می تواند به دیواره بالکن شما آسیب برساند و بالک بندهای شما زودتر خراب شود پس در انتخاب خود بسیار دقت کنید و از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید بالکن بند شیشه ای کنید.ما نیز در این مقاله برخی از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • بالکن بند آکاردئونی
  • بالکن بند ریلی
  • بالکن بند های بدون قاب

بالکن بند شیشه ای آکاردئونی

این نوع بالکن بندها به صورت اسلایدی باز می شوند و در فضاهای بزرگ با ابعاد بالا ،بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و یک نمای شیک را به وجود می آورند.این بالکن بندها از چوب ،یو پی وی سی و آلومینیوم ساخته می شوند.برخلاف تصور عموم شیشه هایی که در این بالکن بندها استفاده می شوند بسیار مقاوم هستند و امنیت بالایی نیز دارند.از این بالکن بندها برای درب و بالکن می توان استفاده کرد.

بالکن بند شیشه ای ریلی

بالکن بندهای شیشه ریلی باعث می شوند تا نور به راحتی به داخل بالکن و فضای داخلی خانه راه پیدا کند و مانند یک پوشش شیشه ای در بالکن ها و پنجره ها استفاده می شوند. از این بالکن بندها برای کافی شاپ ها ،نمایشگاه های ماشین ،تراس ها استفاده می شود و در سالهای اخیر نیز بسیار پرطرفدار شده اند.

بالکن بند های بدون قاب

در این بالکن بندها از هیچ گونه پروفیل و قابی به دور شیشه ها  استفاده نمی شود و بالکن بندها به صورت یکدست و از شیشه ساخته می شوند و همین موضوع نیز باعث دلباز شدن و جلوگیری از ورود حشرات شود و نصب این بالکن بندها به دیوار بالکن نیز آسیبی وارد نمی کنند.

 

مزایای استفاده از بالکن بند شیشه ای

  • استفاده از بالکن بندهای شیشه باعث جلوگیری از ورود حشرات به داخل بالکن و یا داخل خانه می شود.
  • استفاده از این بالکن بندها باعث می شود تا نور به داخل خانه وارد شود.
  • باکن بندهای شیشه ای باعث دلباز تر شدن محیط تراس و بالکن می شوند.
  • شما زمانی که از بالکن بندهای شیشه ای استفاده می کند خطر سقوط را برای کودکان و حتی بزرگسالان را از بین می برید.
  • بالکن بندهای شیشه ای بسیار مقاوم و با کیفیت هستند و می توانند در برابر عوامل بیرونی مانند باد و باران بسیار مقاوم عمل کنند و آسیب نبینند.
  • بالکن شما با هر اندازعه ای که باشد شما می توانید طرح و اندازه مورد نظر را سفارش دهید و بالکن بند شما به همان اندازه ساخته و برای شما نصب شود.

 جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت آران در ارتباط باشید.