یوفا قصد دارد از سال 2028 رقابت‌های جام ملت‌های اروپا را با حضور 32 تیم برگزار کند.

طرح جدید یوفا؛ برگزاری یورو با 32 تیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که یوفا به صورت جدی در تلاش است تا تعداد کشورهای شرکت‌کننده در رقابت‌های یورو را افزایش دهد و تلاش‌هایش در این زمینه را نیز آغاز کرده است. 

انتظار می‌رود که یوفا هشت تیم را به تعداد 24 تیم فعلی حاضر در این رقابت‌ها اضافه کرده و یورو  2028 را که قرار است به میزبانی دو کشور انگلیس و ایرلند برگزار شود با حضور 32 تیم برگزار کند. 

هرچند این موضوع باعث نگرانی اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای شده و آنها خواهان برگزاری جلسات فوری و انجام مذاکراتی در این زمینه شده‌اند. 

یوفا پیش از این در سال 2016 تعداد تیم‌های حاضر در جام ملت‌های اروپا را از 16 تیم به 24 تیم تغییر داده بود اما آنها حالا می‌خواهند که 32 کشور از مجموع 55 کشور عضو این کنفدراسیون بتوانند تا پیش از این پایان این دهه در این رقابت‌ها به میدان بروند. 

این تغییر ممکن است سیستم انتخاب تیم‌های صعود کننده را که همین حالا هم با تردیدهای بسیاری روبروست به روندی مضحک تبدیل کند، چرا که حضور کشورهای قدرتمند در این رقابت‌ها کاملا قطعی است. 

در حالی که کارگروهی برای بررسی شرایط این مسابقات در نظر گرفته شده و تحقیقات جدی نیز در حال انجام است، به نظر می‌رسد که بسیاری از قدرت‌های اروپایی از این تصمیم حمایت کنند. 

بسیاری از منابع مدعی شده‌اند که کشورهای بزرگ پیش از این در جریان این موضوع قرار گرفته بودند و برای عملی شدن این طرح با آنها مذاکره شده بود. 

با این حال مشخص نیست که آیا حضور کشورهای بیشتر در مسابقات یورو به معنای برگزاری دیدارهای بیشتر در این رقابت‌هاست یا خیر.