در شب کم فروغ کریم بنزما و وینیسیوس، رئال مادرید روی شانه‌های رودریگو به نیمه نهائی لیگ قهرمانان صعود کرد.رودریگویی که امشب خاطره رونالدو را زنده کرد.

روح رونالدو در لندن بود نه ریاض! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید به یک تساوی نیاز داشت تا راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شود اما در استمفوردبریج هم کار دشواری برای غلبه بر چلسی نداشت و این مهم با دبل رودریگو حاصل شد. پسر ریزنقش برزیلی دیگر یک ستاره بی‌جانشین است.

ضرب شست رودریگو در رئال

بله، حالا دیگر می‌توان گفت که رودریگو، بازیکن ثابت ترکیب آنچلوتی در رئال مادرید است و به این لیاقت دست یافته که هر هفته در یازده تای ابتدایی تیم باشد. حتی اگر رئال بازیکنی مثل آسنسیو را داشته باشد که هر بار به زمین رفته، بوی گل داده و موثر کار کرده است. ستاره سابق سانتوس ولی چیز دیگری است. رودریگو که در 18 سالگی به رئال مادرید پیوست، در همان شروع کار نشان داد که لیگ قهرمانان برای او تورنمنت خاصی است(هت تریک برابر گالاتاسرای). به مرور زمان چه از لحاظ ذهنی و چه بدنی رشد قابل توجهی کرده است. این رودریگو دیگر شباهتی به رودریگوی تابستان 2019 ندارد. او حالا اندامی ورزیده دارد که البته باعث نشده از سرعت عمل او در زمین کم شود. برعکس، او حالا به درک فوق العاده ای با کریم بنزما و وینیسیوس رسیده و زمانی که رئال کریم را ندارد، شماره 9 آنچلوتی می شود. وقتی نیاز باشد به چپ می‌رود تا جای وینسیوس را پر کند(مثل بازی برابر کادیز) و در پست اصلی خودش بال راست نیز بلای جان هر مدافعی است.

استاد گل زدن در لیگ قهرمانان

رودریگو در این فصل 13 گل زده و 10 پاس گل داده است. فصل گذشته او با گل های تعیین کننده اش، در یک چهارم نهایی و نیمه نهایی برابر چلسی و سیتی، نقش مهمی در فینالیست شدن رئال ایفا کرد و در این فصل نیز او تاکنون پنج گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است. حقیقت این است که چمپیونزلیگ، همیشه رقابت مورد علاقه او بوده است. به این آمار نگاه کنید؛ او تاکنون 31 گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده و از این تعداد 15 گل در لیگ قهرمانان اروپا زده شده است!

رودریگو غیرقابل مهار

حقیقت این است که رودریگو در رئال کاملا آزاد شده است. در بازی رفت مقابل چلسی، او روی گل اول رئال که توسط کریم بنزما به ثبت رسید، نقش داشت. شنبه شب او یک بازی عالی دیگر را در کادیز انجام داد هرچند گلی به ثمر نرساند. در غیاب وینی، او در سمت چپ بسیار راحت بود، جایی که به نظر پست مورد علاقه او است.

رودریگو امشب دو گل به چلسی زد و برای لحظاتی در قالب کریستیانو فرو رفت و مقابل چشم هزاران هوادار چلسی شادی گل فوق ستاره پرتغالی را به نمایش گذاشت. پرواز در قلب استمفوردبریج به یاد رونالدو. او سپس گل دوم رئال را روی حرکت فوق العاده فده والورده زد تا شبش رویایی تر شود. زمانی او گل دوم را زد که کریم بنزما در میدان نبود. رودریگو از بال راست به نوک حمله رفته بود و کار چلسی را یکسره کرد.

مثل کریستیانو

رودریگو در پایان بازی توضیح داد که چرا به سبک کریستیانو گلش را جشن گرفت: «خُب، حقیقت این است که من می‌خواستم مثل همیشه روی زانو بیفتم اما نتوانستم زیرا زانویم ملتهب شده بود و بعد به ذهنم رسید که مانند الگویم رونالدو خوشحالی کنم. نمی‌دانم چگونه آن را توضیح دهم. همیشه گفته ام که لیگ قهرمانان این یک رقابت بسیار ویژه برای من است. خیلی خوشحالم، امیدوارم به همین روند ادامه دهم و گل های بیشتری بزنم، پاس گل بدهم و بارها با رئال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوم.»

اگر فصل گذشته، فصل انفجار و تحول قطعی وینیسیوس بود، این فصل روز به روز بیشتر به فصل رودریگو تبدیل می‌شود. فرار او از سمت راست خط دفاعی چلسی و سپس محو کردن شالوبا از یادنرفتنی است. رودریگو قرار نبود زننده گل اول باشد اما در نهایت وقتی توپ به بنزما نرسید و زیر پای وینیسیوس افتاد، دوباره توپ به او رسید و کار را تمام کرد. یک مکث کوتاه و سپس زدن ضربه نهایی، کاری که رودریگو در کسری از ثانیه و در یک منطقه کوچک انجام داد، نشان از نبوغ بالای او داشت. امشب گویی روح کریستیانو در کالبد رودریگو دمیده بود.