یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: خواسته‌های آمریکا با منافع اروپایی‌ها در تضاد قرار دارد.

اروپایی‌ها راه خود را از آمریکا جدا کرده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سفر اخیر نماینده اتحادیه اروپا به ایران از جهات زیادی حایز اهمیت است؛ از جمله اینکه گویا اروپایی‌ها تمایل دارند مشکلاتشان را با ایران حل کنند. در این بین یک پرسش مهم به وجود می‌آید؛ اینکه آیا آنها با هماهنگی آمریکا سعی در نزدیکی به ایران دارند یا راه جداگانه خود را می‌روند؟

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «سفر اخیر نماینده اتحادیه اروپا به ایران را باید در چارچوب رویکرد جدید انگلیس، آلمان و فرانسه دانست که در ارتباط با ایران دچار شکست شده‌اند و دریافته‌اند که از رهگذر فشار و تحریم‌های آمریکا نمی‌شود ایران را وادار به تسلیم کرد و ایران هم غنی‌سازی‌ای را تا 60درصد افزایش داده است و علی‌رغم فشارهای آژانس اما ایران وادار به تسلیم نشده است».

او ادامه داد: «باتوجه به اختلافات میان آمریکا و کشورهای اروپایی و البته رقابت بین آمریکا و فرانسه در کشورهای آفریقایی، کشورهای اروپایی که در انزوا به سر می‌برند می‌خواهند مشکلاتشان را با ایران حل کنند و دنبال راهی برای تعامل با ایران هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «اروپایی‌ها راه خود را از آمریکا جدا کرده‌اند زیرا خواسته‌های آمریکا با منافع اروپایی‌ها در تضاد قرار دارد».

هانی‌زاده همچنین بیان کرد: «اروپایی دنبال استقلال سیاسی از آمریکا هستند و در گام نخست سعی می‌کنند با ایران وارد تعامل شوند زیرا می‌دانند ایران کشوری تأثیرگذار است و نمی‌توانند این کشور را با تهدید و ارعاب وادار به عقب‌نشینی کنند».