حمیدرضا ترقی گفت: غربی‌ها با سوءاستفاده از ابزارهایی که در سازمان ملل دارند اتهاماتی را متوجه ایران می‌کنند تا سرپوشی بر دخالت‌های خود در ایران بگذارند.

غربی‌ها نزد افکار عمومی جهانی شکست‌ خورده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: شرایط در حوزه سیاست خارجی بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده است. از یک سو غربی‌ها در شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران صادر کرده‌اند و چنین گفته می‌شود که ممکن است بار دیگر پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت برود و از سوی دیگر غربی‌ها قطعنامه‌ای حقوق بشری در شورای حقوق بشر سازمان ملل صادر کرده‌اند.

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مسیر جمهوری اسلامی ایران مشخص است و تغییری در مسیر و اهداف ما ایجاد نشده است. به نظر می‌رسد این غربی‌ها هستند که در پی شکستشان در ناآرامی‌های اخیر ایران می‌خواهند به نوعی افکار عمومی بین‌المللی را از حقارت خود منحرف کنند. آنها با سوءاستفاده از ابزارهایی که در سازمان ملل دارند اتهاماتی را متوجه ایران می‌کنند تا سرپوشی بر دخالت‌های خود در ایران بگذارند که همین قطعنامه حقوق بشری اخیرشان علیه ایران هم در همین چارچوب تعبیر و تفسیر می‌شود».

او ادامه داد: «غربی‌ها دنبال فضاسازی بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی هستند و می‌بینیم در رسانه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی که در اختیار دارند انواع دروغ‌ها را مطرح می‌کنند اما با همه اینها دیدیم که نتوانستند ضربه‌ای اساسی به جمهوری اسلامی بزنند. واقعیت این است که چند کشور اروپایی و آمریکا نزد افکار عمومی جهان شکست‌خورده‌اند».

این فعال سیاسی درباره قطعنامه شورای حکام علیه ایران هم بیان کرد: «تصمیمی که آنها در شورای حکام گرفتند و قطعنامه‌ای که صادر کردند با اقدام متناسب و متقابل ایران روبه‌رو شد. جمهوری اسلامی هیچگاه با ابهام سخنی نگفته است و اتفاقا سعی نظام ایران این بوده که همواره با صداقت و شفاف به تمام ابهاماتی که آژانس داشته، پاسخ دهد اما وقتی آنها قصد تقابل دارند ما هم اقدامات خود را انجام می‌دهیم؛ کمااینکه امروز غنی‌سازی 60درصد را آغاز کردیم».

ترقی در پایان درباره احتمال ارسال پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت گفت: «اولا در قطعنامه اخیر شورای حکام این موضوع تصریح نشده که پرونده ایران به شورای امنیت می‌رود و این موضوع القائات صهیونیست‌هاست. علاوه بر این ایران اهل عقب‌نشینی نیست و گرچه امکان عملی ارسال مجدد پرونده هسته‌ای به شورای امنیت وجود ندارد اما ایران تکلیفش روشن است و در هر شرایطی به زیادخواهی‌های غربی‌ها تن نمی‌دهد».