یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اکنون اکثریت احزاب در شورای وحدت حضور دارند و چون محور این تشکیلات روحانیت است بسیاری این تشکیلات را برای همراهی انتخاباتی مناسب‌تر می‌بینند.

ترقی: اصولگرایان حداقل سه لیست و حداکثر پنج لیست خواهند داشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نه‌تنها اصولگرایان به وحدت انتخاباتی نرسیدند بلکه شنیده می‌شود بیش از دو لیست و حتی ممکن است تا پنج لیست انتخاباتی ارائه دهند.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «همه نیروهای اصولگرا عزم و عهدشان بر تحقق مشارکت حداکثری است و این مهم هم محقق می‌شود با رقابتی‌شدن فضای انتخابات. با این وصف طبیعی است که اصولگرایان به سمت لیست‌های متعدد بروند تا همه سلایق نامزدهای خود را در انتخابات داشته باشند. اکنون به نظر می‌رسد که حداقل سه لیست یعنی لیست‌های شورای وحدت، شورای ائتلاف و ائتلاف امنا و حداکثر پنج لیست ارائه شود. ائتلاف امنا هم ائتلافی است که میان شریان، پایداری، رزما و چند حزب دیگر تشکیل شده است.

او ادامه داد: «اکنون حزب مؤتلفه مشغول نهایی‌کردن لیست خود است تا بعد از آن به جمع‌بندی برسد که با کدام یک از ائتلاف‌ها می‌تواند همراهی کند. البته اکنون اکثریت احزاب در شورای وحدت حضور دارند و چون محور این تشکیلات روحانیت است بسیاری این تشکیلات را برای همراهی انتخاباتی مناسب‌تر می‌بینند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «شورای ائتلاف کارنامه نمایندگان کنونی مجلس را بررسی می‌کند و آنهایی که معدل خوبی نداشتند را کنار می‌گذارد و آنهایی که عملکردشان خوب بوده را مورد حمایت قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که در تهران می‌خواهد از 20نماینده کنونی مجلس حمایت کند و 10نفر را جایگزین کند. البته آن طور که برداشت می‌شود هم نمایندگان کنونی که مورد حمایت شورای ائتلاف قرار می‌گیرند و هم نامزدهای جدیدی که وارد لیست ائتلاف می‌شود باید همسو با آقای قالیباف و تیم او باشند. درباره جبهه پایداری هم باید گفت که این گروه به ائتلاف امنا پیوسته است و چون هم شریان و هم پایداری در امنا حضور دارند به تعبیری می‌شود گفت پیش‌بینی‌ها درست بود و این دو گروه با یکدیگر به همگرایی رسیدند».

ترقی در پایان درباره اینکه آیا تعدد لیست‌های اصولگرایی در میزان مشارکت عمومی در انتخابات تأثیر منفی می‌گذارد یا خیر، گفت: «بسیار بعید می‌دانم که تعدد لیست‌ها بر مشارکت تأثیر منفی داشته باشد زیرا اتفاقا تنوع نامزدها باعث افزایش مشارک می‌شود. به ویژه حالا که یک نامزد نمایندگی با 25 درصد رأی می‌تواند وارد مجلس شود».