یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات باعث می‌شود در مجلس دوازدهم شاهد جنجال‌آفرینی طیف‌هایی تندرو نباشیم.

مشارکت بالای مردم در انتخابات جلوی ورود تندروها در مجلس را می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: مشارکت بالای مردم در دور دوم انتخابات چگونه باعث می‌شود که مجلس آینده، مجلسی عاری از تندروی و کشمکش‌های سیاسی شود؟

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «درباره انتخابات مرحله دوم مردم شاید تصور کنند انتخابات تمام شده است و تکلیفشان را اداء کرده‌اند اما در مقطع کنونی مرحله دوم کمتر از مرحله اول حساسیت ندارد؛ بنابراین باید برای مردم تبیین شود که در سرنوشتشان بی‌تفاوت نباشند و سعی کنند در شکل‌گیری کامل مجلس نقش ایفا کنند. مرحله اول گذشت اما مرحله دوم حساس است و باید همه مردم همان‌طور که احساس تکلیف در مرحله اول کردند این احساس را حالا هم داشته باشند».

او ادامه داد: «مسئولان استان‌ها و شهرستان‌ها باید حساسیت موضوع را برای مردم تبیین کنند. دور دوم انتخابات در کل کشور پراکنده است و مسئولیتش بر دوش حوزه‌های انتخابیه و علماست و کسانی که برای انقلاب دل می سوزاندند مسئولیت اطلاع‌رسانی به مردم را دارند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اگر حساسیت موضوع برای مردم تبیین نشود در آن صورت ممکن است افرادی روی کار آیند که از تخصص و کارآمدی لازم برخوردار نیستند و این خسرانی برای نظام است. حتما ورود افرادی شایسته به مجلس با حضور بالای مردم محقق می‌شود و همه در راستای تحقق این موضوع باید از تمام توانمندی خود استفاده کنند».

ابراهیمی در پایان گفت: «اگر مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد جلوی ورود تندروها به مجلس گرفته می‌شود و در مجلس آینده شاهد جنجال‌آفرینی طیفی تندروها نخواهیم بود. مجلس جای کار و خدمت برای مردم است نه دعواهای سیاسی. طیف‌هایی هستند که منافع شخصی، جناحی و گروهی برایشان از منافع ملی مهم‌تر است و مردم باید با حضور بالای خود اجازه ندهند که چنین افرادی وارد مجلس شوند».