قیمت طلا ۱۸ عیار امروز کاهش یافت.

​سقوط آزاد قیمت طلا | قیمت طلا با کاهش رو به رو شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
با توجه به این که قیمت طلا در بازار دائما در نوسان است. همچنین تمامی نوسانات  قیمت طلابر گرفته از قیمت دلار و عوامل و شرایط موجود در محیط است. به طور مثال اخیر تاثیرات مستقیم جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت طلا را همه ما مشاهده کرده ایم. اما امروز قیمت طلا بعد از مدت ها وارد کانال جدیدی شد. در ادامه می توانید قیمت طلا را مشاهده نمایید.

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار  با کاهش ۰.۰۹ درصدی به ۱,۲۹۶,۳۰۰ (یک میلیون و دویست و نود و شش هزار و سیصد ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۲۹۶,۳۰۰ -۱,۲۰۰.۰۰ -۰.۰۹ 11:42
۱,۲۹۷,۵۰۰ ۸,۸۰۰ ۰.۶۷ روز قبل
۱,۲۸۸,۷۰۰ -۹,۰۰۰.۰۰ -۰.۷ ۲ روز پیش
سقوط آزاد قیمت طلا در بازار
قیمت طلا روز پنجشنبه پایین‌تر آمد و نزدیک به پایین‌ترین سطح ۱۰ هفته‌ای که پیش از این لمس کرده بود، رسید، زیرا دلار قوی بر نگرانی‌های ناشی از انقباض رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه اول سایه انداخت.

 

طلای نقطه ای با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۸۵.۱۱ دلار رسید. قیمت طلا به ۱۸۷۱.۸۱ دلار نیز در روز گذشته رسید که پایین ترین سطح از ۱۷ فوریه بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۸۶.۰۰ دلار رسید.

به تازگی با افزایش شاخص دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه، قیمت طلا بیشتر نزولی شده است. اقتصاد در وضعیت بسیار خوبی باقی مانده است و تورم باید تحت کنترل باشد.

اقتصاد آمریکا به طور غیرمنتظره ای در سه ماهه اول در بحبوحه ظهور مجدد موارد کووید-۱۹ و کاهش کمک های مالی دولت برای بیماری همه‌گیر کاهش یافت، در حالی که تقاضای داخلی همچنان قوی بود. در همین حال، مطالبات بیکاری هفتگی با ۵ هزار دلار کاهش به ۱۸۰ هزار رسید. طلا در این ماه حدود ۲.۷ درصد کاهش یافته است که می تواند بزرگترین افت ماهانه آن از سپتامبر تا کنون باشد.

پیش بینی قیمت طلا

 جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد اکثر تحلیلگران بازار و سرمایه گذاران خُرد نسبت به افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند. اگرچه این نگرانی وجود دارد که کاهش تنشها میان آمریکا و روسیه، تقاضا برای خرید دارایی امن را کمتر خواهد کرد اما تحلیلگران می گویند طلا در هر بار کاهش قیمت، پشتیبانی می شود.

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ گفت: نیروی صعودی فنی قوی در طلا وجود دارد به طور که قیمتها مقاومت در سطح ۱۹۰۰ دلار را امتحان کرده اند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر معادل ۷۲ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و همزمان سه نفر معادل ۲۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. یک تحلیلگر معادل پنج درصد نظری نداشت.

در این بین ۸۶۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها ۵۶۴ نفر معادل ۶۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۹۶ نفر معادل ۲۳ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالی که ۱۰۴ نفر معادل ۱۲ درصد نظری نداشتند.

این خوش بینی گسترده همزمان با رشد هفتگی قابل ملاحظه طلا مشاهده شد. در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا، هر اونس طلا با دو دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۸۹۹ دلار و ۸۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۳.۱ درصد افزایش داشت.

در جدیدترین نظرسنجی طلای کیتکونیوز، بسیاری از تحلیلگران گفتند به افزایش قیمت طلا خوش بین هستند زیرا قیمتها مقاومت فنی مهمی را شکسته اند. آنها افزودند انتظار دارند قیمتها در کوتاه مدت صعود پرقدرتی به بالای ۱۹۰۰ دلار داشته باشند.

لاسک گفت: علاوه بر تقاضا برای دارایی امن که ناشی از تنشهای ژئوپلیتیکی است، ابهامات فزاینده بازار در خصوص تحکیم سیاستهای پولی بانکهای مرکزی در سراسر جهان، ابهاماتی را در بازارهای سهام به وجود آورده است. ابهامات مذکور از قیمت طلا در هر بار کاهش آن، حمایت خواهد کرد.