قیمت طلا ۱۸عیار امروز رشد کرد.

قیمت طلا سوار بر موج گرانی | رشد ناگهانی قیمت طلا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت طلا  از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی است که این میزان افزایش قیمت طلا ادامه داشته اما امروز خبر های خوبی در این بازار به گوش میرسد. همزمان با کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و قیمت سکه نیز به کاهش پیدا کردند.

در بازار امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۳۰۰۰ تومان افزایش، ۱,۲۹۱,۷۰۰ (یک میلیون و دویست و نود و یک هزار و هفتصد ) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۱,۲۹۱,۷۰۰ ۳,۰۰۰ ۰.۲۳ ۱۱:۲۲

۱,۲۸۸,۷۰۰ -۹,۰۰۰.۰۰ -۰.۷ روز قبل

۱,۲۹۷,۷۰۰ ۱,۸۰۰ ۰.۱۳ ۳ روز پیش

قیمت طلا روز پنجشنبه پایین‌تر آمد و نزدیک به پایین‌ترین سطح ۱۰ هفته‌ای که پیش از این لمس کرده بود، رسید، زیرا دلار قوی بر نگرانی‌های ناشی از انقباض رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه اول سایه انداخت.

طلای نقطه ای با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۸۵.۱۱ دلار رسید. قیمت طلا به ۱۸۷۱.۸۱ دلار نیز در روز گذشته رسید که پایین ترین سطح از ۱۷ فوریه بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۸۶.۰۰ دلار رسید.

به تازگی با افزایش شاخص دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه، قیمت طلا بیشتر نزولی شده است. اقتصاد در وضعیت بسیار خوبی باقی مانده است و تورم باید تحت کنترل باشد.

اقتصاد آمریکا به طور غیرمنتظره ای در سه ماهه اول در بحبوحه ظهور مجدد موارد کووید-۱۹ و کاهش کمک های مالی دولت برای بیماری همه‌گیر کاهش یافت، در حالی که تقاضای داخلی همچنان قوی بود. در همین حال، مطالبات بیکاری هفتگی با ۵ هزار دلار کاهش به ۱۸۰ هزار رسید. طلا در این ماه حدود ۲.۷ درصد کاهش یافته است که می تواند بزرگترین افت ماهانه آن از سپتامبر تا کنون باشد.