یادگیری زبان انگلیسی نه فقط برای مهاجران،‌ بلکه برای همه افرادی که قصد پیشرفت در زندگی خود را دارند، لازم و ضروری است. همه ما بارها تلاش کرده‌ایم تا یک بار برای همیشه مهارت‌های خود را در زبان انگلیسی تقویت کنیم، اما کمتر کسی به‌طورجدی این هدف را تا انتها دنبال می‌کند.

چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در یادگیری زبان انگلیسی استمرار و تمرین هرروزه نقش چشمگیری دارد؛ حتما می‌پرسید با تمرین روزانه یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟ در این مقاله قصد داریم در رابطه با سریع ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنیم و نکات مهم برای مسلط شدن به این زبان بین‌المللی را توضیح دهیم. در انتها نیز یک پیشنهاد عالی برای شروع آموزش زبان انگلیسی برایتان داریم.

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد؟

تعیین سریع ترین زمان یادگیری زبان انگلیسی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سطح دانش فعلی شما، مدت زمان مطالعه روزانه و پشتکارتان در یادگیری را نام برد. به‌عنوان مثال اگر مبتدی هستید و قصد یادگیری زبان انگلیسی در 6 ماه را دارید، باید روزانه حداقل ۱ ساعت از زمانتان را صرف کلاس و آموزش حرفه‌ای کنید. بعد از این مدت شما قادر خواهید بود که به‌طور کامل ایده‌های خود را بیان کرده و با دیگران به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

به یاد داشته باشید برای تسلط بر کلیه ساختارهای فعل و جمله در زمان گذشته، حال و آینده به ۱۰ ماه تمرین و کلاس نیاز دارید. همچنین رسیدن به سطح متوسط بین ۱ تا ۲ سال زمان می‌برد. بعد از این مدت می‌توانید به‌خوبی بخوانید، بنویسید و مکالمه داشته باشید.

اگر قصد یادگیری سریع زبان در 6 ماه را دارید، حتما باید در کلاس شرکت کنید. در چنین مواقعی شرکت در کلاس زبان انگلیسی آنلاین به شما کمک می‌کند تا هرروز در کلاس و تحت‌نظر مربی باتجربه موارد جدید را یاد بگیرید. پلتفرم اتیچر این امکان را برای شما فراهم کرده است که بعد از جلسه آزمایشی رایگان، درصورت رضایت از معلم، برنامه دلخواهتان را هرروز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب بچینید.

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان انگلیسی باید هرروز ساعت مشخصی را به مطالعه یا کلاس اختصاص دهید و به برنامه خود پایبند باشید. به‌طور کلی بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت مطالعه برای تسلط بر زبان انگلیسی ضروری است. چنانچه سطح زبان شما متوسط باشد، بعد از ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساعت مطالعه می‌توانید زبان انگلیسی را روان صحبت کنید و حرف‌های انگلیسی‌زبان‌ها را متوجه شوید.

برای رسیدن به سطح پیشرفته باید ۷۰۰ تا ۸۰۰ ساعت مطالعه داشته باشید. به‌این‌ترتیب بدون نیاز به تلاش برای پیدا کردن کلمات مناسب، خواهید توانست منظورتان را به‌آسانی منتقل کنید. برای رسیدن به سطح پیشرفته و نزدیک به زبان مادری نیز مطالعه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت نیاز است.

اگر هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی موفقیت در آزمون آیلتس است، توصیه می‌کنیم در کلاس آنلاین آیلتس شرکت کنید. در این دوره‌ها نکات مهم موفقیت در آزمون به شما آموزش داده می‌شود. پلتفرم اتیچر با فراهم کردن زمینه ارتباط شما با صدها مربی باتجربه و حرفه‌ای این امکان را برایتان به وجود آورده است که باتوجه‌به نیاز یا ضعفتان در یک مهارت، مناسب‌ترین مربی را برای خود انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، در مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت، مربی انواع مهارت‌های مصاحبه کاری و تحصیلی را نیز با شما تمرین می‌کند تا به‌خوبی روی این مهارت‌ها مسلط شوید.

5

عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی

در فرایند یادگیری زبان انگلیسی عوامل بسیاری بر مدت زمان آن تاثیر می‌گذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن: هرچند همه افراد با هر سنی می‌توانند یادگیری یک زبان جدید را شروع کنند، اما هرچقدر زودتر سن فرد هنگام آموزش زبان کمتر باشد، تسلط بیشتری روی تلفظ کلمات خواهد داشت.
  • انگیزه: اگر انگیزه کافی برای یادگیری زبان انگلیسی را داشته باشید، بهتر می‌توانید زمانتان را برای آموزش مدیریت کنید.
  • راهبردها و تکنیک‌های یادگیری: تکنیک‌های یادگیری و استراتژی‌های آموزش تاثیر چشمگیری بر مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی دارد. اینجاست که اهمیت کلاس و تجربه و مهارت استاد نمایان می‌شود.

اگر برایتان مهم است که به زبان انگلیسی مانند زبان مادری صحبت کنید، حتما مقاله چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم را مطالعه کنید. در این مقاله نکاتی بیان شده است که به شما کمک می‌کند مانند یک انگلیسی زبان کلمات را بیان کرده و از اصطلاحات و عبارات رایج در میان مردم انگلیسی زبان استفاده کنید.

نکات مهم برای یادگیری زبان انگلیسی در سریع‌ترین زمان

تسلط بر زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم یک فرایند زمان‌بر است که به تمرین و صبر نیاز دارد. اول از همه سعی کنید به‌جای فکر کردن به مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت یا تحصیل، روی فرایند یادگیری متمرکز شوید. نکات زیر قطعا برای سریع‌تر شدن زمان یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد:

  • داشتن نظم: یادگیری زبان انگلیسی را برای خود به یک عادت تبدیل کنید و تحت هیچ شرایطی یک روز را بدون تمرین زبان به پایان نرسانید.
  • سازماندهی کارها: کارهای روزانه خود را یادداشت کرده و بعد از انجام روی آن خط بکشید. مطالعه روزانه زبان انگلیسی را نیز در لیست وظایف و مسئولیت‌های خود قرار دهید و هرروز در راستای یادگیری زبان کاری بکنید.
  • مشورت گرفتن از متخصص: برای یادگیری زبان انگلیسی در 6 ماه بهتر است از راهنمایی متخصصان حوزه آموزش زبان کمک بگیرید.
  • تعیین هدف: برای یادگیری زبان هدف و مقصد تعیین کنید. بدون هدف هیچ انگیزه‌ای برای استمرار در یادگیری زبان انگلیسی نخواهید داشت.

6

یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان در منزل با پلتفرم اتیچر

در این مقاله به سوال «یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول میکشد» پاسخ دادیم و مهم‌ترین نکات برای تسریع در فرایند آموزش زبان انگلیسی را بیان کردیم. به یاد داشته باشید که شرکت در کلاس مانند یک نیروی محرکه قدرتمند عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا شما روزی را بدون مطالعه و تمرین زبان به اتمام برسانید.

با استفاده از پلتفرم آنلاین اتیچر می‌توانید از میان صدها استاد بهترین فرد را متناسب با اهداف و نیازهایتان انتخاب کنید و یک برنامه کلاسی در زمان‌های دلخواهتان داشته باشید. برای شروع آموزش زبان انگلیسی فقط کافی از متخصصان اتیچر مشاوره رایگان دریافت کنید، اولین جلسه آموزشی را به‌صورت رایگان با استاد دلخواهتان بگذرانید و سپس برنامه کلاسی را مطابق با زمان‌های آزادتان بچینید. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع یادگیری زبان همین حالا به آدرس oteacher.org مراجعه کرده و مشاوره رایگان را دریافت کنید.