10 نکته طلایی برای کاهش مصرف برق کولر گازی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

با فرا رسیدن فصول گرم و افزایش دما، یکی از مهم ترین سوالات افرادی که در منازل و ادارات خود کولر گازی دارند این است که چگونه مصرف برق کولر گازی را کاهش دهیم؟

در این مقاله قصد داریم که به طور مفصل و کامل به دغدغه شما عزیزان پاسخ دهیم و کمکی برای کاهش هزینه مصرف برق کولر گازی داشته باشیم. پس همراه ما باشید.

کارشناسان ما به عنوان نمایندگی کولر گازی در کرج اینجا هستند که تا حدودی شما را کمک کنند.

بهترین روش برای صرفه جویی و کاهش مصرف برق کولر گازی عدم استفاده از آن است!! اما اگر کولر گازی را تهیه کرده اید و در گرمای طاقت فرسای روزهای آینده چاره جز استفاده از آن ندارید؛ بهتر است که هوشمندانه از کولر گازی خود استفاده کنید.

 

راه­­­های کاهش مصرف برق کولر گازی

توجه به برچسب انرژی کولر گازی و نوع کولر گازی

اصولا بهترین نوع کولر گازی موجود در بازار ایران کولر گازی اینوتر می باشد که بدلیل عملکرد خود در شروع سرمایش، مصرف برق را به خوبی کاهش می دهد. اکثر کولر های و اسپلیت های دارای اینونتر سطح انرژی A یا B را دارا می باشند.

از دیگر مواردی که باید به عنوان خریدار کولر گازی به آن دقت کنید مطالعه مشخصات فنی دستگاه مخصوصا بخش EER دستگاه می باشد. با یک مثال این مورد را توضیح می دهیم. فرض کنید که یک کولر گازی 24 هزار را خریداری کرده اید ولی راندمان سرمایشی آن پایین می باشد. در این شرایط کولر گازی باید زمان بیشتری کار کند تا فضای مد نظر شما خنک شود و باعث مصرف بیشتر برق می شود.

7

 

انتخاب بهترین ظرفیت کولر گازی و اسپلیت

یکی از راه های موثر و کارا برای کاهش مصرف برق کولر گازی، توجه به ظرفیت مورد نیاز برای خنک کردن فضای مد نظر می باشد. یک راه ساده برای محاسبه ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مناسب محیط مورد نظر شما را برایتان آورده ایم که بدین صورت است:

برای محاسبه حدودی ظرفیت کولر گازی و اسپلیت مورد نیاز برای محیط مدنظر خود در طبقات وسط ساختمان به این صورت عمل کنید. به ازای هر یک متر مربع از محیط حدوداً 400 تا 600 (BTU) و در طبقات آخر که بالای آن پشت بام است و نور خورشید مستقیما می تابد، به ازای هر متر مربع 600 تا 800 (BTU) در نظر گرفته می شود. مثلا اگر در طبقه دوم یک ساختمان 4 طبقه زندگی می کنید و مساخت خانه شما 60 متر مربع می باشد، از متراژ خانه خود را در 400 الی 600 ضرب می کنید.

استفاده از دمای مناسب کولر گازی راهکار مناسب کاهش مصرف برق کولرگازی

 

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام استفاده از کولر گازی باید به آن توجه کنید، دما است. شما می خواهید مطمئن شوید که کولر گازی روی دمای مناسب تنظیم شده است تا بتواند اتاق را به خوبی خنک کند. اگر تهویه مطبوع خیلی پایین تنظیم شود، نمی تواند اتاق را به خوبی خنک کند. از طرفی اگر کولر گازی زیاد تنظیم شود، اتاق خیلی سرد می شود.

بهترین راه برای تعیین دمای مناسب کولر گازی آزمایش است. با تنظیم کولر گازی روی دمای پایین‌تر شروع کنید و ببینید چقدر طول می‌کشد تا اتاق خنک شود. اگر اتاق خیلی سرد شد، می توانید دما را افزایش دهید. با این حال، اگر اتاق به اندازه کافی سرد نمی شود، می توانید دما را کاهش دهید.

 

همچنین هنگام تنظیم دمای کولر گازی، رطوبت اتاق را در نظر بگیرید. اگر اتاق خیلی مرطوب است، ممکن است بخواهید کولر را روی دمای بالاتر تنظیم کنید

8

اگر می خواهید کولر گازی شما به درستی کار کند، باید به طور دوره ای آن را سرویس کنید. این بدان معنی است که باید آن را تمیز کنید، قطعات آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که درست کار می کند. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا می توانید یک متخصص را استخدام کنید تا آن را برای شما انجام دهد.

اگر تصمیم دارید خودتان این کار را انجام دهید، باید مطمئن شوید که برق کولر گازی را قبل از شروع به کار قطع کرده اید. همچنین برای جلوگیری از آسیب دیدگی یا تنفس در گرد و غبار باید از لباس های محافظ مانند دستکش و ماسک استفاده کنید.

هنگامی که برق را خاموش کردید، می توانید با تمیز کردن بیرونی کولر گازی شروع کنید. از یک برس نرم برای از بین بردن هرگونه کثیفی یا زباله استفاده کنید. سپس می توانید از شیلنگ برای شستشوی دستگاه استفاده کنید.

در مرحله بعد باید درپوش کولر گازی را بردارید تا بتوانید به داخل آن دسترسی داشته باشید. از جاروبرقی برای پاک کردن هرگونه کثیفی یا گرد و غبار از داخل دستگاه استفاده کنید. سپس می توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

نمایندگی کولر گازی گرین در کرج می تواند برای سرویس و تعمیر کولر گازی شما، همراه دائمی شما باشد.

هنگامی که آماده نصب کولر گازی خود هستید، مهم است که مکان مناسب را انتخاب کنید. محل قرارگیری کولر گازی شما بر میزان خنک کردن خانه و میزان مصرف انرژی تأثیر می گذارد.

 

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در انتخاب مکان مناسب برای کولر گازی کمک می کند:

 

1. کولر گازی خود را در مکانی سایه دار نصب کنید.

 

اگر تهویه مطبوع شما در معرض نور مستقیم خورشید است، برای خنک کردن خانه شما باید سخت‌تر کار کند. این بدان معناست که انرژی بیشتری مصرف می کند و قبض برق شما بیشتر می شود.

 

2. کولر گازی خود را دور از وسایل گرماساز نصب کنید.

 

اگر کولر گازی شما در نزدیکی اجاق گاز، اجاق گاز یا سایر وسایل تولید کننده گرما قرار دارد، برای خنک نگه داشتن خانه شما باید سخت تر کار کند.

 

3. کولر گازی خود را روی دیوار بیرونی نصب کنید.

 

این کار به کولر گازی شما کمک می کند تا کارایی بیشتری داشته باشد زیرا نیازی به خنک کردن فضای داخلی خانه شما ندارد.

به عنوان نمایندگی کولر گازی وستن در کرج می توانید با ما تماس بگیرید تا بهترین راهکار را به شما بدهیم و نصابان خود را برای نصب کولر گازی خود اعزام کنیم.

در این مقاله سعی شد که به طور کامل نحوه کاهش مصرف برق کولر گازی را توضیح دهیم. تاسیسات نباتی با 20 سال سابقه در فروش کولر گازی همراه شما عزیزان میباشد.