هزینه های دقیق ثبت برند در سال 1402
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

ثبت برند یکی از مهم‌ترین مسائلی است که یک شرکت باید به آن توجه کند؛ زیرا این عمل برای شناساندن و جدا کردن کالاها یا خدمات یک شرکت از دیگران، لازم است. این فرایند، به شرکت‌ها و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا هویت خود را در بازار تبلیغ و از نام تجاری مستقل برای خود استفاده کنند. هدف ما از نوشتن مطلب این است که اصول، مدارک و مراحل بهترین ثبت برند در تهران را به شما عزیزان توضیح دهیم. همچنین هزینه ثبت برند و عوامل تأثیرگذار بر آن را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید، با ما تا انتها همراه باشید.

 

ثبت برند به چه معنا است؟

ثبت برند به عنوان یک علامت تجاری به شمار می‌رود و در قانون برای محافظت از حقوق مالکیت صنعتی تعریف شده است. ثبت برند به مالک حق انحصاری استفاده از آن را در تجارت می‌دهد و به وی این امکان را می‌دهد که در صورت نقض حقوق او توسط افراد دیگر، با ارائه مدارکی که دارد، در مقابل؛ نقض حقوق خود دفاع کند.

برای ثبت برند در ایران باید به سازمان ثبت اسناد بروید و در آنجا اقدام به ثبت نام کنید. برای ثبت برند نیاز به داشتن مشخصات و اطلاعات شرکت و برندی دارید که می‌خواهید ثبت کنید، همچنین باید نام برند خود را نیز انتخاب کنید. لازم به ذکر است برای انتخاب نام برند خود باید از قوانین مربوطه پیروی کنید تا بعدا مجبور به تعویض نام خود و انجام دوباره مراحل نشوید. پس از تکمیل مستندات، می‌توانید هزینه ثبت را پرداخت کنید و منتظر دریافت شناسه شماره ثبت شده باشید.

 

برای بهترین ثبت برند چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای ثبت برند در ایران نیاز به یک سری مدارک است. این مدارک عبارت‌اند از:

  • اظهارنامه ثبت برند به شکل رایانه‌ای (باید توسط کارشناس، ثبت و تنظیم شود).
  • کپی از کارت شناسایی مدیر عامل یا نماینده شرکت.
  • دو عدد 3*4 عکس رنگی (در حالت پس زمینه سفید).
  • کپی از پروانه خدمات صنفی، در صورت وجود شرکت (برای مشاغلی که نیاز به پروانه خدمات صنفی دارند).
  • کپی از گواهینامه و نشان تجاری خارجی (در صورت وجود).
  • کپی از برخی مدارک قانونی دیگر (مانند شناسنامه امضاء یا مجوز کارت خوان).
  • نسخه قرارداد و کپی از مستندات مالکیت اعم از مدارک ثبتی

لازم به ذکر است که برای برخی شرکت‌ها یا برندهای خاص، ممکن است به مدارک اضافی نیز نیاز باشد. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر باید از اداره ثبت اسناد و شرکت های تجاری مربوطه استعلام لازم را بگیرید.

 

مراحل ثبت برند به چه صورت است؟

بهترین ثبت برند دارای مراحل مختلفی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مطالعات اولیه:

قبل از شروع به ثبت برند، باید تحقیقات جامعی در مورد برندهای موجود انجام دهید و مطمئن شوید که برند مورد نظر شما با برندهای دیگر تداعی ندارد.

طراحی نام تجاری:

باید یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنید و طراحی خاصی برای آن داشته باشید.

انتخاب کلاس کالا یا خدمات:

برای ثبت برند باید کلاس مربوط به کالا و خدماتی که قصد دارید برای آن برند استفاده کنید را انتخاب کنید. هر کالا یا خدمات در یک کلاس خاص قرار دارد.

تهیه مدارک:

پس از آماده کردن مدارک مربوطه، به مرحله ثبت برند و ارائه مدارک به سازمان ثبت اسناد می پردازید.

پرداخت هزینه‌های ثبت:

بعد از تکمیل مراحل اولیه، برای ثبت برند باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید.

انتشار آگهی:

پس از تکمیل مراحل و پرداخت هزینه‌های ثبت، آگهی ثبت برند در روزنامه‌های رسمی منتشر می‌شود تا به دیگران اجازه دهد که اعتراض خود را در مورد ثبت برند انجام دهند.

دریافت صدور پروانه:

بعد از گذشت مدتی، صدور پروانه برای برند به شما داده می‌شود. به این ترتیب شما به ازای محصول یا خدمات خود از علامت تجاری استفاده می‌کنید. لازم به ذکر است که زمان ثبت برند امکان دارد به دلیل مواردی مانند اعتراض به ثبت یا تعویق در پردازش مدارک، متفاوت باشد.

2

قیمت ثبت برند به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ثبت برند در ایران، به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از:

  • محل ثبت برند
  • تعداد کلاس‌ها مورد ثبت برند
  • نوع برند

هزینه ثبت برند از سایر خدمات دولتی، به دلیل انجام یک سری مراحل و طولانی بودن فرایند ثبت برند، بیشتر است. نکته‌ای که باید گفت این است که برای کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه‌های ثبت برند بهتر است قبل از انجام هر کاری ابتدا به سازمان ثبت مراجعه کنید و ابهاماتی که در این زمینه دارید را برطرف نمایید.

 

طبق مطالب موجود در متن می‌توان نتیجه گرفت که ثبت برند یک فرایند حیاتی برای هر شرکت یا کسب‌ و کار به شمار می‌رود. همچنین متوجه شدید که با استفاده از مدارک مناسب و رعایت تمام موارد قانونی، می‌توان بهترین ثبت برند را انجام داد. علاوه بر موراد گفته شده قیمت ثبت برند بستگی به عواملی مانند محل ثبت برند، تعداد کلاس‌ها و نوع برند دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه های ثبت برند، بهتر است به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک مراجعه کنید.

برای اطلاع از هزینه های دقیق ثبت برند در تهران و انجام مراحل ثبت برند در کوتاهترین زمان ممکن میتوانید به سایت موسسه ثبتی سفیر صلح مراجعه نمایید و یا با شماره 09123093823 تماس بگیرید.