رئیس فراکسیون امید مجلس بر لزوم گفت‌وگو با مردم تاکید کرد و گفت: شاید لازم باشد علاوه بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره فعالیت‌های صورت گرفته، درخصوص برخی موانع بر سر راه تحقق وعده‌های داده شده با مردم صادقانه صحبت کنیم تا بدانند ما تلاش کردیم جلوی برخی رخدادهای ناخوشایند را بگیریم اما توفیقی حاصل نشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی امیدنامه، محمدرضا عارف در دیدار با کارگروه شهرسازی و معماری بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه بنیاد امید با هدف ایجاد پل ارتباطی بین تشکل های مردمی با نهادهای دولتی تشکیل شد، گفت: بنیاد امید با تشکیل اتاق فکر در زمینه‌های راهبردی و کلان، برنامه های توسعه و پیشرفت و تشکیل کارگروه های تخصصی در جهت آسیب شناسی موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی قدم برمی دارد.

وی ادامه داد: اکنون نیز از کارگروه شهرسازی و معماری بنیاد امید ایرانیان انتظار می‌رود تا با آسیب شناسی عملکرد مدیریت شهری نقاط قوت و ضعف را شناسایی کند تا بتوانیم پاسخگوی انتظارات مردمی که به ما اعتماد کردند، باشیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مباحث مهمی مانند حاشیه نشینی، بافت های فرسوده، سیاست های مدیریت شهری و حمل و نقل عمومی که به آن کمتر پرداخته ایم باید مورد توجه جدی‌تر قرار گیرند، افزود: داشتن مسکن آرزوی دست نیافتی برای بخشی از جامعه شده است باید با یک برنامه ریزی مناسب به سمت احقاق این حق که داشتن مسکن است و در قانون اساسی هم به آن پرداخته شده پیش برویم.

عارف با بیان اینکه نباید درآمدهای شهرداری تنها معطوف به حوزه شهرسازی باشد، گفت: باید به دنبال درآمدهای پایدار برای شهرداری بود متاسفانه در گذشته برای کسب درآمد مجوزهای نامتعارفی برای انبوه سازی داده شد و مشکلاتی را برای مناطقی از شهر تهران و کلان شهرها ایجاد کردند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران تاکید کرد: در وضع قوانین در حوزه شهرسازی صرفا منفعت مدیریت شهری در نظر گرفته نشود و حقوق مردم و ذینفعان باید در صدر قوانین حوزه شهرسازی قرار بگیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم گفت‌وگو با مردم تاکید کرد و گفت: شاید لازم باشد علاوه بر اطلاع‌رسانی به مردم درباره فعالیت‌های صورت گرفته، درخصوص برخی موانع بر سر راه تحقق وعده‌های داده شده نیز با مردم صادقانه صحبت کنیم تا بدانند ما تلاش کردیم جلوی برخی رخدادهای ناخوشایند را بگیریم اما توفیقی حاصل نشد.

عارف با بیان اینکه باید به فکر ارائه برنامه‌های راهبردی برای انتخابات مجلس یازدهم باشیم، گفت: متاسفانه بخشی از سرمایه اجتماعی به دلایل گوناگون از جمله ناکارآمدی بخش‌هایی از نظام اداری و تصمیم گیری از دست رفته است و باید به فکر بازگرداندان نشاط به جامعه و بالا بردن سطح مشارکت مردم در همه زمینه‌ها بخصوص در انتخابات باشیم.