اتحاد ملتی‌ها گرچه مانند اپوزیسیون ژست تحریم انتخابات به خود می‌گیرند اما شنیده‌ها حاکی از آن است با تمام توان وارد انتخابات می‌شوند.

سیاست فریبکارانه اتحاد ملتی‌ها؛ آنها برخلاف ادعای‌شان در انتخابات شرکت می‌کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حزب اتحاد ملت در تشکیلات جبهه اصلاحات به واسطه ریاست آذر منصوری در آن نقش تعیین‌کننده دارد و به همین دلیل است که اخیرا سخنگوی جبهه اصلاحات اعلام کرد که اصلاح‌طلبان لیستی نخواهند داشت. در واقع جواد امام موضع حزب اتحاد را اعلام کرد نه همه اصلاح‌طلبان را زیرا عموم اصلاح‌طلبان در مقطع کنونی در پی تدارک لیستی جامع متشکل از احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالی‌ها هستند.

این موضوع در حالی است که اتفاقا خود حزب اتحاد ملت هم بر اساس شنیده‌ها مشغول کارهای انتخاباتی است و گفته می‌شود اتحادی‌ها قرار است آخرین لحظه از نامزدهای خود رونمایی کنند اما این حزب افراطی در ظاهر سعی می‌کند چنین القاء کند که انتخابات را تحریم کرده است. چنین سیاست‌بازی‌ای از سوی اتحاد ملتی‌ها به دلیل آن است که آنها می‌خواهند از یک‌سو پایگاه خود را در بین اپوزیسیون‌ داشته باشد و چنین نشان دهد که با حاکمیت همراه نیست و از سوی دیگر می‌خواهد در قدرت رسمی هم حضور داشته باشد.

اتحاد ملتی‌ها در سال‌های اخیر مواضعی شبیه اپوزیسیون اتخاذ کرده‌اند و همواره علیه حاکمیت سخنان تندی مطرح کرده‌اند. اتحاد ملت حتی خواست که مجموعه اصلاح‌طلبان را به سمت اپوزیسوین‌شدن بکشاند که البته در جریان این انتخابات مشخص شد اکثر اصلاح‌طلبان طریقه‌ای متفاوت از اتحاد ملت را در سیاست در پیش دارند. اما مشکل آنجاست که اتحاد ملت نمی‌خواهد وضعیت سیاسی اپوزیسیون‌شدن یعنی کنار رفتن از عرصه‌های سیاسی رسمی را بپذیرد و اکنون در عین حال که علیه حاکمیت و نهادهای نظارتی بر انتخابات سخن می‌گویند اما خود را آماده انتخابات هم می‌کنند و شنیده‌ها حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی نیروهایی همسو با خودشان را به صورت چراغ‌خاموش روانه انتخابات کرده‌اند تا در روزهای منتهی به انتخابات حمایت از این نیروها را علنی کنند.