سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان گفت:دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند به تعهدات شان پایبند باشند و پیشنهاد می کنیم ماده 36 برجام را با دقت مطالعه کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در استکهلم گفت: با سخنان ایشان درباره اهمیت برجام برای جامعه جهانی و اروپا هم نظریم‌؛ اما تاکید ایشان مبنی برای اجرای تعهدات یکجانبه توسط ایران در یک توافق چند جانبه را خیلی درک نمی کنیم.

وی افزود: اگر این توافق چند طرف دارد همه اطراف آن به طور یکسان باید به تعهداتشان عمل کنند و اگر نمی توانند باید درک کنند ما هم با استفاده از سازو کارهایی که برجام در اختیار ما گذاشته نسبت به برجام و تعهدات مان بازنگری داشته باشیم. 

سید عباس موسوی تصریح کرد: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام اند، باید از همه طرف ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهداتشان پایبند باشند.

وی گفت: به ایشان و دیگرانی که از تصمیمات اخیر برجامی ایران ابراز نگرانی می کنند پیشنهاد می کنیم ماده ۳۶ توافق برجام و مقدمات علم حقوق را یک بار دیگر با دقت مطالعه کنند.