قبل از پرداختن به جراحی کیسه صفرا خود لاپاراسکوپی را تا حدودی شرح می دهیم تا موضوع کاملا روشن شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دکتر علی ستایش  بیش از 200 عمل موفق جراحی کیسه صفرا با لاپاراسکوپی انجام داده اند که این امر سبب شده تجربیات بسیاری در این زمینه کسب و بهترین و راحت ترین شیوه را پیاده نمایند.

قبل از پرداختن به جراحی کیسه صفرا خود لاپاراسکوپی را تا حدودی شرح می دهیم تا موضوع کاملا روشن شود.

جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا

لاپاراسکوپی یا درون بینی نوعی تکنیک است که برای درون‌بینی شکم (حفره صفاق) و لگن مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا لاپاراسکوپی های صورت گرفته اقدامی تشخیصی می باشند اما در شرایط مختلف می تواند قابلیت درمانی نیز داشته باشد. در روش لاپاروسکوپی پزشک متخصص با سوراخ کردن و ایجاد سه الی پنج سوراخ بسیار کوچک با اندازه های نیم سانتی متر تا  یک سانتی متر در ناحیه شکمی، داخل بدن را مشاهده می کند.

 این تکنیک ها در سالهای اخیر به دلیل کاهش زمان بستری بیمار در بیمارستان، کاهش درد و کوچکی برش و جوشگاه عمل مورد استقبال قرار گرفته‌اند

لاپاراسکوپی در ایران

هنگامی که دستگاه لاپاراسکوپی به ایران وارد شد با مخالفت های زیادی روبرو شد. هم هزینه عمل مورد بحث بود و هم با وارد کردن دستگاه مخالفت می شد.

تنها دلیلی که باعث شد جراحی لاپاراسکوپی جایگاه دقیق خود را پیدا کند، رضایت کامل کسانی بود که تحت این عمل قرار گرفته اند.در ایران در ابتدا کسانی که تحت این عمل قرار می گرفتند فردای آن روز مرخص می شدند. عوارض آن نیز نسبت به روش های دیگر بسیار کمتر بود.

مزایای عمل لاپاراسکوپی کیسه صفرا

کمی پیش تر گفتیم که یکی از مهم ترین دلایل بیشتر شدن جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا، بهبود سریع تر آن نسبت به روش های دیگراست. به عنوان مثال در عمل جراحی باز، چسبندگی یکی از دلایلی است که پس از عمل برای بیمار باعث ایجاد دردسر می شود اما این معضل دیگر در روش لاپاراسکوپی وجود نخواهد داشت

از دیگر فواید اینگونه از جراحی، کم بودن عوارض و مشکلات بعد از عمل است. زیرا هنگامی که جراحی لاپاروسکوپی به روش باز صورت می گیرد لازم است حداقل برشی به اندازه هفت الی هشت سانتی متر ایجاد شود در ضورتی که در عمل کیسه صفرا به روش لاپاراسکوپی تنها با ایجاد چند سوراخ با اندازه کم این کار صورت می گیرد.

همچنین در عمل جراحی به روش باز، داخل بدن  به خوبی روش لاپاروسکوپی روشن و قابل مشاهده نیست. این هم به دلیل آن است که اعضای بدن روی هم قرار گرفته اند و کار عمل را کمی به چالش می کشد.

یکی از بهترین پزشکان جراح لاپاراسکوپی کیسه صفرا دکتر علی ستایش می باشند.

تغذیه بعد از عمل جراحی لاپاروسکوپی کیسه صفرا به چه صورت است؟

پس از اینکه پروسه عمل به اتمام می رسد، شش الی هشت ساعت پس از عمل معمولا به بیمار مایعات صاف شده ای همچون آب، چای، آب میوه، آب کمپوت و ... داده می شود. حال با توجه به وضعیت بیمار، اگر بتواند تحمل کند می توان رژیم غدایی او را به ؤزیم مایعات شامل سوپ و سپس به رژیم نرم چربی همچون جوجه کباب و مختصری برنج و مانند این ها تبدیل کرد.

لازم به ذکر است که پیروی از یک رژیم معقول و علمی، باعث خواهد شد که بیمار روندی سریع را در بهبود خود طی کرده و احتمال دچار شدن خود به هر عترضه را به حداقل برساند.

 

چرا عمل لاپاراسکوپی باید توسط پزشکان متخصص انجام شود؟

این عمل با اینکه محبوبیتی قابل توجه نزد بیماران دارد اما برای پزشکان جزء عمل های حساس و دشوار به شمار می رود. به یاد داشته باشید که پزشکی که انجام این عمل را بر عهده دارد حتما باید دوره های خاصی را گذرانده و کاملا برای انجام این جراحی مهارت داشته باشد.