رکنا: سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت برنامه‌های این وزارتخانه در خانه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را تشریح کرد.

حضور ناظران بهداشتی در جشنواره تئاتر فجر / الزام تست PCR و کارت واکسن برای مهمانان داخلی و خارجی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا، مهندس محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در با بیان اینکه درپی واکسیناسیون کرونا که صورت گرفته، شرایط برای برگزاری چهلمین جشنواره فیلم و تئاتر فجر در سراسر کشور میسر شده است، اظهار داشت: چهلمین جشنواره تئاتر فجر با حضور ناظران و کارشناساسان بهداشتی با همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: مقرر شد که تست PCR و همچنین کارت واکسن شامل تزریق سه دُز واکسن کرونا برای تمامی هنرمندان و مهمانان داخلی و خارجی در بدو ورود به محل اسکان، کنترل شود. همچنین در سالن اصلی جشنواره تئاتر شهر، از تمام عوامل اجرایی که حدود ۹۰۰ نفر هستند، تست PCR گرفته و کارت واکسن آنها برای روز برگزاری جشنواره، بررسی شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت یادآور شد: در دو سالن مهم و پر رفت و آمد جشنواره تئاتر فجر یعنی مجموعه‌های تئاتر شهر و ایرانشهر، سه کانتر به کارشناسان و ناظران بهداشتی اختصاص یافته تا پایش‌های سلامت شامل تب سنجی و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها، انجام شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در سالن اصلی جشنواره یعنی تئاتر شهر، یک پایگاه واکسیناسیون در طول مدت جشنواره، فعال خواهد بود و مقرر شده که حداکثر ۳۰ درصد از ظرفیت سالن ها، مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: با همکاری عوامل جشنواره تئاتر فجر، امسال اهدای گل از سوی علاقه‌مندان به هنرمندان ممنوع و مقرر شده که در گریم هنرمندان، حتی المقدور از وسایل شخصی خود هنرمند، استفاده شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: همچنین مقرر شده که قبل و بعد از هر اجرای تئاتر، صحنه و پشت صحنه به طور کامل ضد عفونی شود.  

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، خاطر نشان کرد: ناظران بهداشت محیط بر فرایند بهداشتی نظارت خواهند داشت و در صورت عدم رعایت مصوبات بهداشتی ممکن است درباره ادامه مراسم تصمیم جدید اتخاذ کنند.

گفتنی است چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن برگزار می شود.