شامگاه شنبه ۱۶ بهمن یک دستگاه خودرو پراید با سه سرنشین در حال عبور از روی پل موقت روستای گلورد ساری بود که به علت بارندگی شدید و زیر آب رفتن پل ناگهان خودرو به داخل رودخانه سقوط کرد.

خودرو به رودخانه سقوط کرد، دختر ۳ ساله و پدرش را آب برد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سه شنبه 19 بهمن 1400 , 09:32

افرادی که شاهد این حادثه بودند بلافاصله موضوع را به امدادگران آتش‌نشانی و اورژانس خبر داده و تا رسیدن مأموران خودشان نیز دست به کار شده و موفق شدند به سختی یکی از سرنشینان خودرو را که خانم جوانی بود از آب بیرون بکشند. اما تلاش برای پیدا کردن پدر و دختر 3 ساله خانواده بی‌نتیجه ماند.

نخستین بررسی‌ها نشان داد داخل خودرو پدر و مادر و کودک ۳ ساله شان که همگی از اهالی روستا بودند، حضور داشتند با وجود تلاش بسیار پدر ۵۰ ساله و دختر 3 ساله به‌نام سوگل پیدا نشدند اما مادر 40 ساله خانواده که با کمک اهالی و سایر نیروهای امدادی از داخل آب بیرون کشیده و مصدوم شده بود، بعد از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی اولیه به بیمارستان بوعلی سینا شهرستان ساری منتقل شد.

کشف اجساد

سیدسلمان ابوالقاسمی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری که به همراه معاونان خود در محل حضور یافته بود درباره حادثه سقوط خودرو پراید از پل گلورد به رودخانه تجن گفت: با تلاش نیروهای مردمی و نیروهای امدادی یکی از سرنشینان خودرو که یک خانم بوده در یک شرایط بسیار سخت نجات یافت ولی متأسفانه دو نفر از سرنشینان که پدر و دختر خردسال بودند، ناپدید شدند.

وی با اشاره به اینکه جست‌وجو برای یافتن این دو نفر تا ساعت ۳ صبح ادامه داشت، تصریح کرد: صبح یکشنبه نیز ۳ اکیپ عملیاتی و نیروهای غواص آتش‌نشانی ساری برای جست‌وجو به محل اعزام شدند که با کمک نیروهای مردمی و امدادی حاضر در محل پیکر بی‌جان هر دو نفر کشف و از رودخانه به بیرون منتقل شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با تأکید بر رعایت تمامی موارد ایمنی از سوی شهروندان، گفت: شهروندان در صورت بارش باران و خطر آبگرفتگی و سیل از ورود به مسیر رودخانه و اماکن پرخطر جداً خودداری نمایند.

وی درباره علت این حادثه تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود، آب رودخانه تجن بر اثر بارندگی و سیلاب بالا آمده بود و این پل موقت زیر آب رفت و خودرو پراید بر اثر شدت جریان آب به داخل رودخانه افتاد و موجب مرگ دو نفر شد.

ورود دادستان به پرونده

پس از این حادثه با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان مازندران، دادستان مرکز استان به‌عنوان مدعی العموم به حادثه پل گلورد ساری و سقوط خودرو پراید و فوت دونفر در این حادثه ورود کرد. محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این رابطه افزود: با تأکید رئیس کل دادگستری استان بر حفظ حقوق عامه و پیگیری موضوع، این دادستانی نیز برای احقاق حقوق عامه نسبت به موضوع، پیگیری‌های قضایی را دنبال خواهد کرد و در حوزه حفظ حقوق عامه کوتاه نخواهد آمد.

وی در این باره اظهار داشت: بی‌مبالاتی برخی ازمسئولان موجب این حادثه شده است، چرا که این پل از سال ۹۸ به‌صورت موقت روی رودخانه و بدون حداقل امکانات حفاظتی تعبیه شده و در اختیار مردم قرار گرفته بود که برای این موضوع پرونده قضایی تشکیل می‌شود و مسببین این حادثه مورد تفهیم اتهام قرار می‌گیرند و امیدوارم دفاع موجهی در این خصوص داشته باشند.