معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و منابع انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: حکم قاتل دو محیط‌بان زنجانی قطعی شده است.

تایید حکم دو مرتبه قصاص برای قاتل دو محیط بان زنجانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سه شنبه 30 فروردین 1401 , 13:37

عابص لطفی با بیان اینکه پرونده شهدای محیط‌زیست در مراحل پایانی قرار دارد، اظهار کرد: حکم قاتل، قطعی و تایید شده و اجرا خواهد شد و در حال حاضر فرآیندهای قضایی را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این دو محیط‌بان زنجانی هنگام تعقیب و گریز با شکارچیان با شلیک گلوله به شهادت رسیدند، اضافه کرد: این حادثه در فروردین پارسال در منطقه حفاظت شده «فیله خاصه» اتفاق افتاد.

این مسئول با بیان اینکه محیط‌بانان در منطقه شکار ممنوع «فیله خاصه» به یک دستگاه نیسان با دو سرنشین که برای شکار در منطقه حضور داشته‌اند مشکوک شده و دستور ایست می‌دهند، تصریح کرد: شکارچیان اقدام به فرار و محیط‌بانان نیز اقدام به تعقیب آن‌ها می‌کنند.

لطفی خاطرنشان کرد: پس از قطع ارتباط محیط‌بانان با مرکز محیط‌بانی و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان، نیروهای کمکی به محل اعزام می‌شوند ولی به علت تاریکی هوا جست‌ و جوی آن‌ها نتیجه‌ای نمی‌دهد. فردای آن روز و با روشن شدن هوا پیکر بی‌جان محیط‌بانان در کنار خودرو آن‌ها پیدا می‌شود. پس از این حادثه در کم‌ترین زمان فرد ضارب شناسایی و دستگیر شد که بعد از بازجویی به اقدام خود اعتراف کرد و بعد از چندین جلسه دادگاه حکم صادر شده است.