داراب - نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس از خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سیلاب در شهرستان داراب خبر داد.

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت های داراب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد جواد عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت شهرستان داراب در پی جاری شدن سیلاب شب گذشته، گفت: بارش بی سابقه روز گذشته داراب با ۵۲ میلیمتر در مقطع زمانی کوتاه باعث شد تا با جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب خسارات گسترده ای به بخش‌های مختلف وارد شود.

وی افزود: متأسفانه برخی از روستاها در مسیر سیل بودند که خسارت‌های سنگینی به زیر ساخت‌ها، منازل مسکونی، بهسازی معابر وارد شد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر امروز مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی از مناطق سیل زده داراب بیان داشت: امروز در بازدید میدانی مسئولان و کارشناسان مجموعه مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و استانداری فارس، خسارات بخش کشاورزی و زیر ساخت‌های ارتباطی، برق، آب گاز و پل‌ها و منازل مسکونی بررسی و طبق برآوردهای اولیه تا به الان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های ذکر شده وارد شده است.

عسکری تاکید کرد: با توجه به گستردگی خسارت‌های سیل در این شهرستان پیش بینی می‌شود مبلغ خسارت‌های وارده بیشتر شود.

رئیس کمیسیون‌کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: در تلاش هستیم تا خسارت‌ها احصاء و در قالب یک برنامه زمان بندی شده کار را دنبال کنیم.

او تصریح کرد: نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه باید تحت هر شرایطی برای روستاهایی که در مناطق حادثه خیز قرار دارند هر چه سریع‌تر جایابی و جابجایی صورت بگیرد زیرا با اتفاقاتی که افتاده خدای ناکرده تلفات جانی دور از ذهن نیست.

عسکری ضمن تقدیر از تلاش‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان داراب که سیلاب دیروز این شهرستان را با کمک‌های بی دریغ سپاه پاسداران، شورای تأمین و هلال احمر به خوبی مدیریت کرد، ابراز کرد: الحمدلله در سیلاب دیروز هیچگونه تلفات جانی نداشتیم و امروز بعد از ظهر هم با توجه بارش‌های مجدد کلیه ستاد بحران داراب در آماده باش کامل هستند.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به جانمایی زمین برای جابجایی روستای کوه سفید داراب نیز اعلام کرد: زمین برای جابجایی ساکنین این روستا فراهم شده اما هنوز یکسری زیر ساخت‌ها فراهم نشده است که تلاش می‌کنیم بزودی این موضوع عملیاتی و اجرایی شود.

وی یادآور شد: خسارت‌های سیلاب دو روز گذشته داراب به زیر ساخت‌های راه‌ها، بهسازی منازل مسکونی، باغات، مزارع آسیب جدی رسانده و تلفات دام نیز گزارش شده است.

عسکری اذعان‌کرد: در حال حاضر تعداد تلفات دام نیز در دست بررسی است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی میزان دقیق خسارات وارده به داراب را منوط به ارائه گزارش کارشناسان مربوطه دانست و گفت: در جلسه امروز ستاد مدیریت بحران مقرر شد تا همه دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر نسبت به برآورد خسارت‌های وارد اقدام و با بسیج کامل امکانات خود برای مقابله با سیلاب پیش رو در تلاش باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدارس، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری تا پایان بحران سیلاب ناشی از بارش‌های موسمی تابستانه در داراب تدارک دیده شده است.