عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های جنوبی و شرقی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

بررسی طرح انتقال آب دریای عمان به استان‌های جنوبی و شرقی در مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید کمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پارلمان خبرگزاری تسنیم ، درباره جلسه امروز این کمیسیون،گفت: کمیسیون امروز 3 دستور داشت. دستور اول اصلاح قانون ماده 60 قانون 5 ساله ششم بود.

سفر اعضای کمیسیون قضایی مجلس به ارومیه

وی در ادامه افزود: با توجه به زلزله کرمانشاه که خرابی‌های زیادی را به بار آورد، اصلاحاتی در قانون برنامه ششم ماده 60 صورت گرفت که بحث پهنه‌بندی زلزله، نقاط زلزله خیز و استفاده از دستگاه‌های شتاب نگار، زلزله سنج و توزیع آن در سطح کشور برای شناسایی نقاط زلزله خیز انجام شود. با توجه به مکان‌یابی و با توجه به پهنه بندی زلزله در کشور، دولت را موظف کنیم که اعتبار لازم برای دستگاه‌های شتاب نگار و زلزله سنج را در سطح کشور اختصاص دهند. هم در قوانین و مقررات شهرسازی به پهنه بندی زلزله توجه شود و در بازسازی‌ها دولت توجه داشته باشد، مکانهایی که زلزله‌خیز است، مورد استفاده قرار نگیرد.

شهریاری درباره مصوبه دوم این کمیسیون، اظهار کرد: مصوبه دوم طرح برخی از نمایندگان به خصوص نمایندگان استان سیستان و بلوچستان بود که طرحی مبنی بر انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان را مطرح کردند.

عضو کمیسیون عمران در ادامه خاطرنشان کرد: بنده نیز پیشنهاد کردم طرح انتقال آب توسط دولت به طرح انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار داخلی و خارجی تبدیل شود. همچنین خرید تضمینی آب توسط دولت و انتقال آن به بخش‌های جنوبی و میانی کشور دیده شود. تا طبق این طرح با نصب آب شیرین‌کن‌ها در خلیج فارس و دریای عمان بتوان آب شیرین را به استان‌های جنوبی، مرکزی و مناطق کم آب منتقل کرد.

وی درباره دستور سوم این کمیسیون، ادامه داد: دستور سوم ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و ساختمان بود که برخی از مواد آن مورد بررسی قرار گرفت.