مثلث آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تشدید فعالیت های نیروهای تحت امرش در امدادرسانی به مناطق سیل زده گلستان گفت: از تمام راهکارها و ظرفیت برای بازگشایی آبراهه های نیمه مسدود منتهی به دریای خزر در پیرامون شهرستان گمیشان استفاده می کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر دریادار حسین خانزادی عصر جمعه پس از پایان سرکشی از مناطق سیل زده شمال غربی استان گلستان افزود: موقعیت مناطق آسیب دیده به طور مرتب پایش و بررسی می شود تا بتوانیم با ظرفیت‌های نیروی دریایی و ملی و تشدید خروج و هدایت سیلاب به سوی دریا؛ خسارت در شهرستان گمیشان را کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون ادوات و تجهیزات لجستیکی نیروی دریایی ارتش مانند بالگردها، غواصی، قایق‌ها به همراه خدمات درمانی به حد نیاز در منطقه سیل زده گلستان مستقر و در حال خدمت رسانی و امداد هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر استمرار مساعدت به سیل زدگان گلستان گفت: فعالیت های امدادی و کمک ها نباید مقطعی باشد.
دریادار خانزادی بر لزوم تمرکز اقدامات در مناطق سیل زده گلستان به سمت کاهش آسیب‌ها و خسارات گفت: هر چه سرعت خروج آب از این مناطق و به خصوص سکونتگاه ها سریعتر باشد، امکان وارد شدن خسارت به بخش های گوناگون و زیرساخت ها و منازل شهروندان نیز کاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش با تمام تجهیزات آماده خدمت رسانی به خسارت دیدگان است و دوشادوش سایر نیروهای مسلح در کنار مردم آسیب دیده گلستان خواهد ماند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه اظهار کرد: مجموعه ظرفیت‌های دریای خزر در حوزه‌های ملی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، باید توسعه پیدا کند.
دریادار خانزادی به وجود برخی محدودیت ها در مقوله رسوب برداری در دهانه رودخانه ها اشاره کرد و گفت در نیمه نخست سال 98 با تقویت فعالیت ها؛ دغدغه های حوزه بارج (شناورهای ترابری بزرگ) و کرین بارج (جرثقیل های شناور های ترابری) در دریای خزر برطرف می شود.
2729/7333