تهران- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی سپاه از اعزام یگان های مهندسی نیروی زمینی سپاه مستقر در منطقه برای ایجاد دژ بر روی منطقه عین دو خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور از اعزام یگان های مهندسی نیروی زمینی سپاه مستقر در منطقه با هدف ایجاد دژ بر روی کانال عین دو برای مقابله با سیل در اهواز خبر داد.
وی افزود: با اقداماتی که بر روی کانال سلمان انجام دادیم و ایجاد دژ بر روی این کانال، تا حدود زیادی نگرانی ها از احتمال سیلاب بر طرف شده و به دنبال بهبود شرایط در منطقه عین دو هستیم.
به گزارش ایرنا، افزایش بارش ها از اول فروردین در کشور و افزایش آورد آب از استان های بالادست به پشت سدهای خوزستان و در نتیجه رهاسازی آب از سد کرخه و دز باعث طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون و جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست استان شده است.
تاکنون بیش از 210 روستا و 6 شهر در استان خوزستان به دلیل خطر آبگرفتگی و سیل ناشی از طغیان رودخانه ها دستور تخلیه گرفته اند و امداد رسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان ادامه دارد.
در همین ارتباط، سیلاب در خوزستان تاکنون به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرده است.
به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
تمام ارکان کشور اعم از دولت، نیروهای امداد و نجات، ارتش، سپاه و سایر نهادهای دولتی و خصوصی به صورت هماهنگ و یکدل، کمک به سیلزدگان و رفع دغدغه های مردم را در اولویت امور خود قرار داده و آستین همت بالا زده اند تا به بهترین نحو و در سریعترین زمان از آلام و مشکلات مردم بکاهند.
شبس**سیام**9612**1504