مثلث آنلاین: ویژه برنامه افطار «اختیاریه» در اولین قسمت خود با طرح موضوع «واسطه گری در ازدواج» به این موضوع اجتماعی پرداخت، بحثی که همواره حواشی بسیاری با خود به همراه دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ویژه برنامه «اختیاریه» در اولین قسمت خود به موضوع ازدواج و نحوه واسطه گری کانون ها در این امر مقدس پرداخت که با نظرات منفی و مثبت زیادی در فضای مجازی رو به رو شد.
رحمانی مشاور یکی از کانون هایی که در این راستا فعالیت می کند مهمان دیشب این برنامه بود و رو به روی دوربین اختیاریه درباره واسطه گری در ازدواج، گفت: ما به صورت گروهی کار می کنیم. دختران و پسرانی که تمایل به این گونه ازدواج دارند اطلاعتی از خود در اختیار ما می گذارند. ما نیز به غیر از اسم و فامیل و آدرس دقیق اطلاعات دیگری آنها مثل قد، وزن، تحصیلات، شغل آنها را در فضای مجازی سایتمان منعکس می کنیم و افرادی که شرایط آن فرد را دوست داشته باشند با ما تماس می گیرند و ما واسطه آشنایی آنها می شویم.
وی افزود: برای آشنایی با منزل آنها تماس می گیریم و خانواده ها را در جریان قرار می دهیم اگر پسر نتواند با خانواده خود خواستگاری برود چرا که خانواده آنها شهرستان هستند یا اینکه پدر و مادرشان بیمار اند ما به همراه پسر به خواستگاری می رویم.

**متین ستوده: اینگونه ازدواج کردن را نمی پسندم
برنامه اختیاریه علاوه بر میهمان خود در حیطه واسطه گری برای ازدواج، میزبان «متین ستوده » بازیگر سینما و تلویزیون بود.
فاطمی نیز در این برنامه پیرامون این موضوع از ستوده سوال کرد که شما دوست دارید به این صورت ازدواج کنید که وی در جواب گفت: برای من واقعا عجیب بود و حیرت زده شده ام. تصویر و تعبیری که من از، ازدواج دارم کاملا متفاوت است.
بازیگر سریال لیسانسه ها، افزود: به هیچ وجه اینگونه ازدواج کردن را نمی پسندم قطعا گزینه مناسبی برای این سوال نیستم چرا که شرایط من از لحاظ کاری، زندگی متفاوت است. هر فردی سبک زندگی خود را دارد این عزیزان کار خوبی را انجام می دهند اما من نمی‌توانیم آنها را درک کنم.
در بخش پایانی برنامه نیز یکی از کارشناسان این کانون درباره شرایط ثبت نام اینگونه توضیح داد: ابتدا هزینه ای برای ثبت نام دریافت نمی کردیم اما به دلیل تماس هایی که گرفته می شود هزینه ثبت نام 25 هزار تومان است، روزانه 180 تا 200 نفر ثبت نام می‌کنند و در یک ماه حدود 8 الی 16 مورد ازدواج داریم.
وی ادامه داد: هدف ما این است که ازدواج های دائمی صورت بگیرد و ما بعد از ازدواج پیگیر حال عزیزان هستیم. فضای مجازی ما 7 هزار عضو از همه اقشار جامعه با تحصیلات مختلف را شامل می شود حتی از دانشگاه شریف و نخبگان نیز به ما مراجعه کرده اند.
«اختیاریه» به کارگردانی مصطفی امامی در قالب یک ویژه برنامه با موضوعاتی متفاوت از قسمت‌های قبل با با زمینه اجتماعی-معنوی و با حضور مهمان‌هایی از متن جامعه به مدت سی شب از شبکه پنجم سیما پخش می شود.