به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیکی آشین ریویو، دولت ژاپن قصد دارد بودجه ای معادل 921 میلیون دلار در حوزه های پاکسازی محیط زیست و همینطور تبدیل انسان ها به سایبورگ سرمایه گذاری کند. در حقیقت فناوری سایبورگ قابلیت هایی از بدن انسان که به دلیل پیری کاهش یافته اند را احیا می کند

بودجه 921 میلیون دلاری برای توسعه فناوری ژاپن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکی از مقامات دولتی اعلام کرده از محققان دعوت شده تا پروژه های پیشنهادی خود را برای مقابله با چالش سالمندی در ژاپن ارائه کنند. یکی از این چالش ها تامین نیروی کار است. بودجه مذکور قرار است در 25 حوزه تحقیقاتی سرمایه گذاری شود که شامل احیای جنگل ها و بازیافت زباله های صنعتی است.

برنامه های تحقیق و توسعه برای جذب محققان در داخل و خارج از ژاپن نشان دهنده اشتیاق توکیو به بلندپروازی های علمی برای پراختن به مشکلات مختلفی از جمله کاهش نرخ تولد، سالمندشدن جمعیت و همچنین توسعه صنایع جدید با توجه به فناوری های پیشرفته است.

به عنوان مثال یکی از اهداف این برنامه توسعه فناوری سایبورگی است که می تواند با کمک بخش های رباتیک یا ارگانیسم های زنده، قابلیت های مختلف بدن انسان را تا 2050 میلادی احیا کند.

همچنین این کشور برای مقابله با کمبود نیروی کار سعی دارد فناوری های کاملا اتوماتیک را توسعه دهد تا نیاز به دخالت انسان در صنایع مختلفی از جمله جنگلداری، پرورش آبزیان و همچنین ساخت و ساز تا 2040 میلادی حذف شود.

ژاپن سعی دارد تمام زباله های منتشر شده از فعالیت های صنعتی را تا 2050 میلادی بازیافت کند.