بوشهر - فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: یک باند چهار نفره اختلاس از طریق سند سازی در پروژه‌های دولتی در بوشهر شناسایی شد که تاکنون به ۳۵۰ میلیون تومان حیف و میل بیت المال اعتراف کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار خلیل واعظی گفت: پلیس از طریق تماس‌های مردمی مطلع شد در یک سازمان دولتی از طریق سندسازی و دستکاری در اعداد و ارقام  پروژه‌ها، بیت المال مورد حیف و میل قرار می گیرد.

وی بیان کرد: با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی استان تیمی مجرب از کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی طی چند ماه تحقیقات میدانی و بررسی های تخصصی زوایای پنهان این اقدامات مجرمانه را روشن کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: در تحقیقات کارآگاهان پلیس مشخص شد در سال های ۹۳ و ۹۴ در اجرای پروژه‌های عمرانی در دو شهر شمالی استان گروهی متقلب با سند سازی، ثبت ارقام غیر واقعی هزینه‌کردها، تغییر در حجم خاکبرداری، خاک ریزی و فاصله محل خاک، حقوق بیت المال را به نفع خود تضییع کرده اند.

وی با بیان اینکه برخی از کارکنان خدوم و مسئولیت شناس شاغل در این پروژه ها که پس از اطلاع از اقدام مجرمانه مدیران پروژه، موضوع را از طریق حراست و مدیران ارشد این دستگاه اجرایی اطلاع رسانی کرده بودند با تهدید به اخراج یا جابجایی محل خدمت مجبور به سکوت می شدند خاطرنشان کرد: در بررسی اسناد و مدارک دو پروژه در یکی ۹۵ و دیگری ۲۵۰ میلیون تومان اختلاس و جعل سند اثبات شده است.

سردار  واعظی از دستگیری چهار نفر در این رابطه خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از دستگیر شدگان از کارکنان رسمی دولت و سه نفر دیگر از مهندسین و مشاوران پروژه های مرتبط با این اداره دولتی هستند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پیش بینی می شود میزان اختلاس و تعداد متهمان این پرونده به دو یا سه برابر آنچه تاکنون اثبات شده است افزایش یابد.