نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از آسیب های اجتماعی مجلس، گفت: بهزیستی و سایر دستگاه‌ها هر چقدر در رابطه با ساماندهی کودکان کار تلاش می‌کنند به نتیجه نمی‌رسند زیرا قدرت مافیا از آنها بیشتر است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از آسیب های از جرائم و آسیب های اجتماعی با تاکید بر اینکه ساماندهی کودکان کار باید در قالب خانواده دیده شود، گفت: زیرا اغلب آنها مهاجران غیرقانونی هستند که باید در کمپ‌هایی نگهداری شوند و به نوعی به کشورهای‌شان بازگردانده شوند.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی

نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از آسیب های از جرائم و آسیب های اجتماعی، افزود: اگر امکان بازگشت این کودکان به کشورهایشان وجود ندارد باید آموزش‌های لازم به آنها ارائه و توانمند شوند البته اغلب این کودکان یا با خانواده یا بدون خانواده به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند و در حال فعالیت هستند.

مافیای کودکان کار قوی‌تر از دستگاه های متولی

وی یادآور شد: ساماندهی کودکان کار امری ضروری است اما بهزیستی و سایر دستگاه‌ها هر چقدر تلاش می‌کنند به نتیجه نمی‌رسند زیرا قدرت مافیا از دستگاه‌های متولی بیشتر است.

تلاش بهزیستی به هیچ وجه جوابگوی ساماندهی نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تلاش بهزیستی به هیچ وجه جوابگوی ساماندهی نیست، تصریح کرد: متاسفانه همچنان به طور پراکنده شاهد فعالیت کودکان خیابانی در سطح شهر هستیم.

سیاوشی‌شاه عنایتی با یادآوری تدوین و بررسی طرح حفظ کرامت آسیب دیدگان اجتماعی در مجلس گفت: هدف این طرح اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت های دستگاه‌های اجرایی و ارتقای کارایی و بهبود روش های مربوط به مبارزه با تکدی‌گری، ولگردی، زباله‌گردی و شناسایی، جمع‌آوری و تعیین وضعیت افراد بی‌سرپرست، گمشده، متواری و در راه مانده بوده که در حال حاضر در کمیسیون مشترک در حال بررسی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در همه جای دنیا مهاجران غیرقانونی در کمپ هایی زندگی می‌کنند و در سطح شهر رها شده نیستند اما متاسفانه در ایران کمپی وجود ندارد و تمامی آنها در سطح شهر رها می‌شوند و حتی برخی از آنها تا تهران می‌رسند بدون اینکه از ورودشان جلوگیری شود و در واقع بیش از 90 درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند.

ضرورت نگهداری کودکان کار اتباع خارجی در کمپ‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به طور قطع نگهداری کودکان اتباع خارجی در کمپ‌ها باعث کاهش تعداد کودکان خیابانی می‌شود.