ورقِ شانسِ سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال طی مدت کوتاهی برگشت و میلیاردر شدند!

مولتی میلیاردر شدن صاحبان ارزهای دیجیتال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ماجرای مولتی میلیاردرشدن سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در چند دقیقه خبری بود که در عرضِ یک شبانه روز اتفاق افتاد. اما اصلِ ماجرا چه بود؟

مولتی میلیاردرشدن سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در چند دقیقه / ماجرا چه بود؟

روز گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران در فضای مجازی با به اشتراک‌گذاری کیف‌پول‌های رمزارز خود خبر از چندهزار برابر شدن دارایی‌های خود دادند. ماجرا چه بود؟

روز گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران در فضای مجازی با به اشتراک‌گذاری کیف‌پول‌های رمزارز خود خبر از چندهزار برابر شدن دارایی‌های خود دادند. این بدان معنا بود که بسیاری از افراد بدون اینکه تغییر خاصی در بازار به وجود بیاید طی چند ساعت  میلیاردر شدند! اما چرا این اتفاق افتاد؟

قضیه از این قرار بود که روز گذشته یک خطای ویژه در تجمیع اماری کوین‌مارکت‌کپ موجب شده بود تا بسیاری از سرمایه‌گذاران میلیارد شوند. عصر دیروز کوین‌مارکت‌کپ دچار مشکل شد و قیمت‌ها، توالی‌ها، ارزش بازار و بسیاری از موارد دیگر را با ارقام عجیب و غریب نمایش داد. این غول جمع‌آوری داده این مشکل را در صفحه رسمی توئیت خود تایید کرد و اعلام کرد که بعد از مدتی این مشکل برطرف شده است.

با وجود این، به دلیل این اشتباه ارزش بازار رمزارزها برای مدتی رشدی ۱۰ هزار و ۸۹۰ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌داد.

 
بر اساس آمار کوین‌مارکت‌کپ، که در سراسر جهان استفاده می‌شود، دامیننس بیت‌کوین در آن زمان به ۰٫۴۸ درصد رسیده بود و قیمت آن هم ۶۷ هزار و ۹۲۱ دلار به ثبت رسیده بود.

با این حال، این اولین باری نبوده که سرمایه‌گذاران خرد تحت تاثیر این باگ‌ها قرار می‌گیرند. پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز مختلف نظیر کوین‌بیس که از این منبع داده استفاده می‌کنند هم به دلیل این اختلال برای مدتی میلیاردر شده بودند. پس از این اختلال، کوین‌بیس اعلام کرد که این مشکل به دلیل استفاده آنها از اطلاعات کوین‌مارکت‌کپ بوده است.